Sidor

torsdag 22 mars 2012

RÄJNBÅW!


Åh, jag ska starta ett klädmärke som ska heta RÄJNBÅW! Härlig svensk stavning va?! Det blir roligt! Har alltid velat ha ett eget klädmärke (hoppade av estet teater programmet på gymnasiet för att senare hoppa på mode, sömnad och kläder linjen istället, då ville jag bara bara bara ha ett eget klädmärke men sedan tröttnade jag på det också för det var för mycket av ett ämne som heter mönsterkonstruktion och för mycket av att allt skulle sys, klippas och nålas så jämt att man dog på lektionerna, ja så jag hoppade tyvärr av det också och in med mina saknade herrljungatjejer på samhäll bara för att "vara någonstans". Men samhällsprogrammet var inte min grej heller när det inte var estetisk verksamhet lektioner och projektarbete vernissage och göra arbeten i biologin som man fick måla massa fina kroppsgrejer i, minns att jag gjorde ett fint MVG-arbete om blodet i trean men jag tror jag fick det mycket pågrundav alla bilder jag målat :)

Men nu ska jag ta upp min gamla dröm igen och göra slag i saken!! Jag ska sy massa fina kläder och måla härliga tryck! Idag gjorde jag ett första provplagg, bilden som tryck är en gammal akvarellteckning jag målat. Min första kollektion blir en pyamas/underkläds/sovrumskollektion med tillhörande örngott, kommer bli så sött! Mer om detta snart, här är det första linnet med ett par ändringar som fattas, jag vill istället ha ljusblå sömmar och flytta upp trycket en aning, men visst blev det fint med spetsen jag sydde dit på sidorna. Tillhörande underdel med fina moln och små regnbågar, också med spets på sidan är på väg! Sen har jag ikväll skissat upp ett jättefint nattline med regnbågar och änglar, vill att det ska vara i det skönaste sidentyget och i färgade, men ganska dova vackra regnbågsband som axelband, kan nog bli himla fint, natti mina regnbågsänglar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar