Sidor

fredag 9 mars 2012

Ladurée öppnar i Stockholm!


Den anrika exklusiva lyxkonditorikedjan och butiken Ladurée öppnar i stan senare i vår! Men jag vet inte om jag tycker att det är härligt eller inte, jo men såklart härligt är det, jag älskar verkligen Ladurée, och så fort jag får tillfälle dricker jag en go kopp the där och äter deras fantastiska macarons, men jag tycker de ska prata franska där, och jag tycker att man ska beställa på franska, och jag tycker att man ska säga merci och inte tack! Jag tror det kommer bli svårt att få in "parisandan" i ett café i Stockholm, men jag tycker ändå det ska bli skoj att se, men Ladurée på riktigt kommer alltid att vara i Paris! Jag kan komma till Paris, men Paris kan inte komma till mig :) Men underbart ska det bli att man kan köpa med sig några goda macarons till vänner och bekanta (och sig själv) på väg hem från stan! För inga gör godare än dem! För övrigt har jag prövat på att baka dem själv, men de blev lite tjocka och lite sådär fula, annars mycket goda :) puss mina fina. Lugn målarkväll i Täby, förlåt mina fina vänner för så många tråksms "Nä, tyvärr ska ta det lugnt ikväll, lite trött och sådär" Men jag kände för en lugn kväll och imorgon kommer min fina lillebror med Wolf!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar