Sidor

torsdag 19 mars 2009

Vår i vårt krypin.

Det är det härligt här hos oss, en riktigt härlig sol lyser knivskarpt in igenom fönstret och fyller upp hela lägenheten med värme, som en uppvisning på hög vårnivå. Det är väl bara att gå ut och jogga, promenera, fika på uteservering, picknicka, och sånt där skönt snart. Hoppas, hoppas vädret stannar kvar länge nu, åtminstonde några dagar.. Nalle vill det också, han ligger och solar i fönstret, jag ser hur han njuter, hur solen värmer upp hela hans kattkropp, och ibland tassar han ner till akvariet, tar sig en slurk vatten och lägger sig till rätta på fönsterbrädan igen. Typ en talang utöver det vanliga. Jag har liksom inte sett att han tänker så förut,, "jag dricker lite gott fiskvatten, sen lägger jag mig igen" Min gosunge asså, gud vad söt han är! Det är inget snack om saken, tiden talar för sig själv. Våren kommer nu. Min sjuka hals och min feber har nästan försvunnit helt och hållet också, gud vad bra. Sen så tog jag fram oljepastellkritorna och målade färgglada blommor, för att stressa ner kladdade jag lite utan anstängning, lekte med färgerna, kopplade bort tankarna en liten stund, blev lugnare, la mig här i sängen och bloggade lite grann:) Solkram!


1 kommentar: