Sidor

torsdag 12 mars 2009

Ingen tid för en passande rubrik.

För utan förvarning skriker ljudet från mobilen, från hemtelefon, från msn, från breven som blåser in igenom brevlådan långsamt eller kanske snabbt in i mina öron, i mitt huvud. Jag kastar mig bort från volymen men det hjälper inte. Väskan eller fickan vibrerar ständigt mot min kropp, samtidigt som kommunikationens rundgång förstärks. RRrrr.... Bbbbrr.... Jag vaknar på morgonen, ibland tidigt, ibland sent, ibland för sent, men aldrig för tidigt. Jag tänkte på det häromdan, eller jag tänker på det ibland, jo ganska ofta.. Hur skönt vore det inte att leva på 1800-talet när inget sånt här fanns? Jag är så avundsjuk på dem som levde då. Nä, nog om beklagande stresstjat här va?! Detta handlar inte om dem som vill nå mig, detta handlar om att jag vill vara alla till lags, och om hur jag planerar min tid. Men en grej som stör mig är att när man sätter igång datorn så sätter msn sig ocksås igång, då måste man förklara för folk att man måste gå, att man vill stanna men inte har tid. Avundsjuk är jag också på alla dessa människor som har tid med tidsfördriv. Tänk asså, tidsfördriv? Ja, det har ni hört va? Vilket underbart ord! Jag har iallafall fått uppfattningen om att ordet innebär att man är såpass oupptagen att man då kan hittapå något, eller kanske mera gör något ganska härligt som bara fördriver den tiden man inte har något speciellt för sig på. Den tiden vill jag åt, den tiden ska jag kämpa hårt för, men jag vet inte hur man gör när man kämpar för den. Shit, vad snurrigt.. Men ni som fattar kanske förstår, om ni har tid att fatta för att förstå? Nu dånar det här igen, någon vill mig något, efter det vill någon annan mig något annat. Men skitsamma, ingen vill mig ont, inte vad jag vet.
Tiden går, som ni förstår att snart är det vår, det gillar mina tår, och mina lår, för då ska de vara bara, och fördriva tid i stor skara, kanske borde se, vad tiden har att ge, pusta ut och ta det lugnt, det vore inte dumt Titta! Jag gav mig en stund av tidsfördriv att rimma, jag som borde simma..

1 kommentar: