Sidor

fredag 6 mars 2009

I helgen är det planerade oplanderade planer.

Det är helg, det är fredag, det är skönt. Jag har sminkat mig, fixat håret, känner mig snygg och glad. Många svenskar brukar klaga på att vi är ett inåtvänt och pessimistiskt folk, men det är inte jag, jag är optimistisk till det mesta och idag är jag extra positivt lagd till allt vad denna helgen och dess händelser kommer att bjuda mig på. Just nu är allting ganska oplanerat, men det är liksom såhär med mig att jag planerar in min impulsivitet, jag måste liksom det för att det blir alltid så oplanerat även om jag planerar, därför planerar jag oplanerade saker, jag gör det om man kan det alltså? Eller jag vet inte riktigt, jag planerar väl inte det oplanerade direkt men jag har börjat räkna in det, om det händer som det alltid gör, oj vad konstigt det blev, det var väl inte så planerat kanske. Men nu är det så här att imorgon fyller min kära faster Anita 60 bast och det är såklart inplanerat minsann. Men det minsanna är faktiskt det enda planerade denna helg, så imorgon planerar jag inget oplanerat efter klockan sex, för då ska jag vara där, plus att jag har den perfekta presenten till henne. Förresten nu ska jag sätta mig och måla det perfekta födelsedagskortet också, sen har jag planerat en tur ner till t-cent, inte t-centralen utan t-centrum. Jag planerar där att handla lite kattmat till min bebis, och sedan kanske köpa någon billig bra bok på bokrean, sen får vi se vad som oplanerat dyker upp senare idag, inte vet jag.. Och inte heller vet jag varför texten blev så konsig, markerd liksom... Jag orkar inte kolla efter lösningar för att få den normal. Det finns ingen tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar