Sidor

söndag 29 mars 2009

Så jag känner.

Sitter här i min säng med min lille katt Nalle brevid mig, han spinner, och vi har det bara allmänt bra.
Funderar denna söndagskväll på veckan, veckan som börjar imorgon. För på söndagarna är jag alltid lite nyfiken på vad som kommer att hända i den veckan som står och väntar bakom dörren. Även fast man nu vet sina fasta tider hit och dit, så är det alltid något annat skoj som brukar dyka upp, bara sådär liksom. Det blir alltid så, för mig iallafall.
En annan grej jag funderar på, eller känner är att mitt liv är himla skönt just nu, även om jag många gånger är stressad så mår jag väldigt bra, jag känner mig lycklig. Ni vet allmänt lycklig typ, allt flyter på och jag känner bara att jag gör fler och fler framsteg. Det är en himla skön känsla, att man har ett allmänt gott leverne.
Jag har så många fina människor omkring mig, jag har underbara anhöriga, och jag har en värme i hjärtat som är med mig än vart jag går.
Jag tänker också mycket på framtiden ibland, ni vet när man tänker ungefär sådär som alla unga säkert gör: Vad vill jag bli när jag blir stor? typ, och sånt, ja ni vet.. Dom tankarna kan vara lite svåra ibland, svåra men roliga. Jag vill ju nästan bli allt, förutom det som är tråkigt att bli. Men helst av allt skulle jag vilja försörja mig på det kreativa, det vore underbart, det kommer jag säkerligen göra också, på ett eller annat sätt. Den här våren förblir jag iallafall en hårförlängerska, en alltmöjligtskaperska, en målare, och en sån där alltiallofigur som jag är nu. Till hösten har jag egentligen tänkt att skola mig mera. Håller på att ta tag i lite olika ansökningar, men det svåra är att jag inte riktigt kan bestämma mig. Det finns en skola som heter Nyckelvikskolan på Lidingö, den verkar underbar och allt det där, jag har fått alla papper om intagningsproven, men funderar och funderar på om jag ska ge allt för att komma in, om jag verkligen vill satsa två år där, eller om jag vill göra det nu? De finns mycket annat som lockar också, jag vill resa iväg en tid, en längre eller kortare tid, till ett land, men inte vet jag vilket...
Det finns en massa andra projekt som jag också har i skallen, te.x har jag en go lust att starta ett företag vid namn "det perfekta barnrummet" I det jag vill måla sagofigurer på väggar, snickra möbler, sy kuddar, gardiner, lapptäcken, och skapa rena sagopalatsen där barnen skall bo, det skulle vara så himla kul. Det bara bubblar av idéer krig det.

Jag är glad, jag har framtid, jag är lycklig, jag får se, jag har allt. 
Gonatt på er.

3 kommentarer:

  1. Hej Lina!
    Vilket trevligt inlägg, och vad kul att höra att du har det så bra där uppe i Stockholm. Jag tittar in på din blogg med jämna mellanrum och det är alltid lika kul att se vad du sysslar med. När kommer du till gbg igen då? Vore trevligt med en fika i solen? Marcus W

    SvaraRadera
  2. Jag blir så lycklig när du är lycklig :) Puss och kram Tina

    SvaraRadera
  3. OOOH!! Min tina!!! Du är så himla go!

    SvaraRadera