Sidor

onsdag 16 juli 2014

Världens bästa bästa fina fina resa åhhhh.....


Och jag och Stefan firade världens mysigaste 2-årsdag!! Jag överraskade honom efter poolbadet och Angelines förmiddagssömn med att ha pyntat båset med kalasduk, jirlanger, ballonger, skumpa, annat bubbel för mig för jag trivs inte så bra med för starka bubblor just nu, de får helst bara innehålla luft å lite vatten och druvjuice för mig just nu, känns bäst så, ibalnd känns det bäst, och Stefan är inte heller någon stordrickare precis, vi tar det väldigt lugnt nu för tiden :) Men visst är det gott med lite kittlande bubbel ibalnd, vare sig det innehåller alkohol eller inte :)  Och så en smarrig 2-årskaka och guldserpentiner runt alltsammans..... Och han blev verkligen överraskad!! "ÄLSKLING, vad har du gjooooort?!!! Åhhhhh!!" KUL!! Älskar att överraska, bästa jag vet!!

Sen kom Berit också så åt vi en smarrig lunch tillsammans och bara njöt!! Angeline var på sitt bästa 2-årsdagshumör och ååååhh vad jag aldrig kommer glömma denna fina resa.....










Just denna dag var havet också extra blått och vågorna så milda.....


Senare på kvällen tog Stefan med oss till världens mysigaste restaurang uppe i bergen där vi hade den vackraste utsikten jag någonsin sett över havet och Kretas enda sjö, det var helt otroligt.... Där åt vi helt ljuvlig grekisk specialhemmalagad grillmat som var såååå god, men jag var så uppslukad tav min familj, utsikten och ja haha maten förstås för att komma ihåg att fotografera den, olika grekiska grillade gobitar iaf, såå sååååå gott och mysigt....



Angeline lekte med sin favorit leksak som hon fått av finaste Gudmor Frida...


Och blev väldigt fascinerad när han rulla upp markiserna :)

Angeline fick smaka tzatziki och tyckte sådär om det :)





Nästa dag blev det mycket pool och stranbad och senare på kvällen åkte vi in till Chania

Den endast 40 cm djupa barnpoolen var perfekt för Angelines båt för den blev som en gåstol så hon kunde gå runt helt själv där i vattnet och tjöt av lycka, tänk att få gå runt fritt i en pool :)

I poolbaren drack vi smarriga pina coladas, eller rättare sagt "Virgin coladas" Pina Colada är verkligen så mycket godare utan rom, så friskt, svalkande och gott!!



På väg in till Chania somnade goshumlan på pappas axel, oh så sött, hon älskar att somna på oss.....





Vi hittade en underbar rosa sockervaddsvagn, men sockervadd var vi inte så sugna på men han grillade också gudomlig majskolv.... Älskar majskolv, mmmmmm.....



Ja, sådär glad skulle jag också vara om jag hamnade i en regnbågsstol, och så provade vi många spännande grekiska små förrätter, mmmm...... Kan aldrig få nog av den grekiska salladen.....


Tog en bild på en klubb och fick lite inspiration till min keramiklogga för Tivolina Ceramics, ungefär såndär tex letar jag efter och nu nästan hittat en perfekt att ladda ner!! Tycker den är så "Tivoliaktig" och härlig, älskar dedär typsnittet!! Åh...

På väg tillbaka till bussen med världens gladaste humla!!


Kvällen avslutades med WM-FINAL på grannbaren till hotellet!! Men Angeine fick gå hem mig och farmor och sova först!!  Grattis Tyskland!! Och Stort Tack till Bästa farmor för all hjälp med lillan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar