Sidor

fredag 2 september 2011

Tänkte att jag kanske skriver några rader.

Jag kände liksom det. Ja, är det inte dags för mig att kanske andas ut här ibland, ja just här? Ja, här till er? Här en stund på denna blogg, blogg som visst är min.. Ja, skriva vad jag känner, vad jag tänker och sånt där. Jag tror det kan vara bra sådär, och ibland kanske lite intressant. Eller helt ointressant, jag vet inte..

Klockan är när som helst tio, det är fredag och jag känner på något sätt ett tryggt lugn. Jag passar lille Wolf, Johannas bedårande lilla dvärgspets, som varenda människa man stöter på blir helt förgullad av. Han är ljuvlig, de lilla gråspräckliga livet. Och hans glada lilla rosa tunga är så söt, hela han är så go. En hund i min säng. Ja, jag har alltid velat ha en hund. Jag älskar hundar!! Underbara Johanna och lovely Cho åkte ner till Saint Tropez för lite helgbravader, det tyckte jag var ett skönt initiativ. Sommaren är ju faktiskt inte riktigt slut där nere, men inte här heller enligt mig.

Det händer mycket nu, ja ni vet jag blev ju tillomed med filofax i veckan, alla möten och tider som ska passas, hit och dit. Det händer nog mycket på alla fronter skulle man väl kunna säga. Ja, som ni kanske märkt, hinner inte med bloggen, men ska försöka, och några rader såhär också så ni som vill kan ta del lite grann. Så att ni får lite inblick sådär och inte bara en bild på en fika.. Ja, men för hur kul är det egentligen? Men dedär med iden ni vet, inte min grej… Eller förresten vadå alla fronter? Det gör det inte alls, jo nästan alla, men inte kärleksfronten, där står det still. Helt still. Verkligen superstill. Åh, vad still det står. Där står det helt blixt still(a) . Hehe, men det är ganska skönt nu. Det är ju så mycket annat.

Ja, det är faktiskt väldigt härligt mycket annat. Mycket hemligt, men väldigt, väldigt härligt. Det är nya TV-projekt, det är nya jobbgrejer, det är nya tavlor, det är nya tankar, det är nya kläder, det är nya färger, det är nya blommor, det är nya glitterlakan och det är nya rader iden lilla boken. Sen så mitt i allt dehär är det lite nytt, lite bättre, ja faktiskt; självförtroende också. Det är många nya skratt, men också lite ledsna tårar. Jag är vilsen, snurrig men så lycklig på något sätt i kärnan, längst där inne. Och så är det snart höst! Tända ljus, dricka the, sova lite till när man vaknar för det är kallt, krypa ner lite mer under täcket. Alla härliga löv, gatorna blir istället för gråa, alldeles orangea, oh så härligt! Helt fantastiskt egentligen. Tänk att få byta grå emot orange?! Tänk! Vilken grej, vilken grej egentligen! Jag ska bara gå där och dra fötterna sådär sakta och härligt efter mig och bara tänka; Åååh, orangeee, orangeeee, oranschhhhee…. Vilka lyckliga promenader!


Igår fyllde min finaste Ellen år, det firades med massa goda drinkar och massa härlig plockmat på Solidaritets terrass, mer om det kommer när jag får tillbaka min kamera som jag glömde i taxin…..men som tur var var chauffören supersnäll så jag ringde bara och uppgav några siffror på kvittot, jag som inte ens brukar spara dem, men vilken tur! Hurra för ärliga människor!! Hörs jättesnart. Jag saknar er. Och imorgon, ja tillomed på en lördag har jag möte klockan 11! Ett viktigt möte om ett grymt projekt! Åhh, vad jag hatar vara hemlig! Men snart får ni veta, snart. För övrigt är det nog mitt värsta ord; Snart! Jag vill allt ska vara NU!

Och NU går jag på kvällspromis med Wolfy! Ruffsig, och med lite gårdagens sot under ögonen. Dageneftersmink kan verkligen se ut som om man inte sovit på 7 år. Det är sällan jag är så trött att jag inte tvättar bort smink, men igår bara jag somna poff. Oberusad, bara jättetrött. Skönt. Sen blir det dusch och sömn. Sömn inför imorgon, men också en skön, en såndär frisk, tidig morgonpromenad med lilla knytet. Se vad vacker han är! VOFF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar