Sidor

tisdag 27 september 2011

I dream my days away….

Så fastnade jag hela kvällen i stan igår igen, med Johanna, det var underbart, (förutom att jag lovade er mer blogg) Men åh vad jag älskar att bara gå runt om drömma bort sig i olika inredningsbutiker…. Färg och form är verkligen livet, och fantasi. Färg, form och fantasi! Det finns inget finare. Ja, kärlek och värme till andra människor också förstås. Åh, det finns så många underbara människor också. Och så många härliga fantasier om andra människor….

Ni vet sådär man kan tänka att: Gud, gud vilken fin familjefar den mannen skulle vara, vad fin han skulle vara emot våra barn, vad underbar han skulle vara när han bara stod där och log på en gata med barnvagnen, vilket vackert par vi skulle bli, vad kära vi skulle vara jämt, vad jag skulle överraska honom precis hela tiden, vad jag skulle skapa vårt hem till helt sagolika miljöer, vad vi skulle vara lyckliga! Ja, ni vet alla dedär härliga tankarna, jag brukar liksom ha regnbågsfärgade tankar om den jag är kär i, det brukar komma in så mycket färger i allt.. Just nu är jag inte dödskär längre, men i samma man är jag kär på kanske ett djupare plan. Detta skulle jag kunna prata om hur mycket som helst men kan inte säga för mycket…

Men jag tycker han är mer intressant nu, ännu mer intressant att lära känna, men kanske också så att när jag lär känna honom kommer jag älska honom som vän, förstå att vi kanske inte är rätt.. Detta låter snurrigt men så känns det. Men det känns som om lika mycket att inget kan vara rättare på denna jord än honom. Kanske försöker jag bara intala mig själv att; Nä, det är inte vi, nä han är bara en dröm… Ja, men en dröm är han ju verkligen.. Han är nästan overklig. Han har allt känns det som. Inte som någon annan. Jag vet att det lätt kan låta så om man är kär, men han är speciell. Och nu vet jag ju inte om jag är kär längre.. Jag är mera intresserad nu, ännu mera och det kära är på ett annat plan. Jag har fått en annan respekt för honom också. Stor respekt har jag för alla människor, men så är det ju så att en respekt också kan ändras… Och nu till en djupare för honom. Jag är mer lugn i allt också. För jag kanske också vet att, jo men ni vet dedär att det faktiskt kanske inte är meningen att det ska vara vi, men också den att det kanske inte finns någon annan för mig och för honom än just vi.. Det är lite spännande också nu alltsammans, det är också lite spännande att jag helt plötsligt inte känner mig ett dugg stressad i allt, ni vet när man tycker om någon så mycket vill man veta nu, nu, nu och sådär. Nu känns det bara som om jag tar det som det kommer, och lite som om jag nöjer mig med mina drömmar ibland, för de färgar allt så fint, alla tankar går i rosa, lila, blått, grönt, gult, mintgrönt, turkost…. Jag kan bara sitta hur länge som helst, lyssna på fin musik, dricka the, bläddra runt i mina tjocka högar av inredningstidningar, spara ner mängder utav drömbilder som de under…. Drömma, klappa djur och tänka på hur mycket han gillar djur också, träffa massa härliga barn, leka, bara tänka på hur fin han är som person, för ååååh, guuud vad han är fin, en heeelt otrolig person, ska berätta massor detaljer om hans personlighet sen!! Är för trött för att uttrycka mig idag. Dock kommer jag tyvärr inte kunna säga vem det är, mina vänner vet ju, men vill liksom inte säga något personligt så man kan veta vem, eller med bilder, det känns inte rätt emot honom.

Nu tycker kanske min babe Kelly att jag överskattar, men i söndags så var hon så underbar, förstående och lika fin som alltid, hon förstod mig till 100 % och älskar allt med honom också!! Alla älskar honom!! Alla verkligen!! Och de som inte gör de är nog tyvärr avundsjuka på att man kan vara så fantastisk eller på att jag ger honom så mycket uppmärksamhet, det har jag även märkt på killkompisar, nämner inga namn ;) Men en utav mina närmaste killkompisar tycker inte ens om att jag pratar om honom ;) Men jag är så mycket lugnare i allt nu, och här på bloggen får jag ju skriva vad jag vill, det är ju ändå min blogg :) Men förlåt, nu ska jag ska jag sluta tjata om ängeln, nu ska jag åka till Sädertälge utav alla platser, ska övningsköra dit och byta min krossade iphonedisplay till en rosa hos nollåttans där, men jag är lite inne på en gul också, eller en blå jättefin… Eller grön… Kolla sidan vad fina de blir!! Visar sen när jag är hemma!! Njut lite utav bilderna under så länge…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar