Sidor

fredag 26 juni 2009

Mmm..

Vaknade imorse och jag kände mig nästan helt frisk, skönt. Jag traskade iväg upp till keramiken i näsby, det blev en morgonpromenad, för det är en bit att gå:) Och åh vad skönt det är att få lera i händerna på morgonen! Man vaknar liksom till när man börjar skapa. 
Och se, mitt kakfat börjar på att bli klart! Det blev ett fyrvånings ändå. Alla delarna är inte glaserade men snart så! Man blir ju baksugen bara man ser det. Tänk att fylla upp alla våningar med härliga småkakor, smaskiga bakverk, och gammeldaxa kanelbullar med vanilj, kardemumma och allt såntdär gott. För vet ni, att jag älskar att baka! Mmm..

3 kommentarer:

  1. jättevacker4t kakfat!
    hur har du lyckats med mittenpelarna, drejat?
    pussokram

    SvaraRadera
  2. Men kan man inte få se bilder från resan?

    SvaraRadera
  3. Mittpelarna har jag faktiskt ringlat upp mot en ihålig kon. Det kommer bilder från egyten, har inte så många i min moibl tyvärr, bara på vattenmelonskonstverk och på en kamel, det var mest Peter som fota med kameran där nere , men jag ska skyna på honom:) Kram på er!

    SvaraRadera