Sidor

söndag 7 juni 2009

Hemma igen.

Nu är jag hemma i den rosa lilla lägenheten, här uppe i Täby igen. Och vad snabbt det gick hem alltså, jag hoppade på X2000tåget i Herrljunga, slog mig ner, somnade, och var nästan i Södertälje när jag vaknade till av tågets högtalare. Väl framme i storstan lös en stark sol på mig, och jag kände mig faktiskt hemma, där bland all stress och röra av människor på tunnelbanan sen.
Det var verkligen jätteskönt att vara nere hos familyn så länge den här gången. Har haft det kanon, verkligen. Även om jag har haft onda problem med magen i veckan, och varit på både Alingsås och Borås lasarett. Smärtvågor kom som hugg, det gjorde så sjukt ont. På sjukhusen klämde de och kände på magen i alla möjliga vinklar, de funderade från och till på om de skulle plocka bort min blindtarm, men kom sedan fram till att jag säkerligen var i ett tillstånd som kallas körtelbuk. Det kan man visst få utan någon speciell anledning alls, och det försvinner efter ett par dagar som tur är. Det är någon magkörtel som blir inflammerad liksom. Usch, det är hemskt att ha ont i magen, jag lider verkligen med alla stackars människor som har jobbigt med magen emellan varven. Jag skulle nog inte klara av det med min låga smärtgräns.. 

Och i fredags tog Jennys lilla Jimmy studenten, ett stort grattis till honom! Han är så duktig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar