Sidor

tisdag 3 juni 2014

Min älskade lilla sessa..



Har bäddat in henne i massor med täcken som värsta sköna muren, nu sover hon så gott, Nalle vaktar, lillstumpan håller på att få tänder och gråter, gråter och kliar sig i munnen.. Lite feber har hon för första gången också stackarn.. Jag matar på med gott kokt ljummet vatten, Ellas, och mumsig ersättning.. Lite alvedon har hon också fått för hon har så fruktansvärt ont.. Inatt var hon som förtvivlad, men lyckades till slut trösta henne.. I helgen var Stefan och hon ute med vagnen länge medans jag målade, de köpte de mest exklusiva och specialdesignade bitringarna de kunde hitta, och stora påsar kläder råkar hon visst alltid få med sig hem när hon är ute med honom.. Många fina Mini Rodini och Moloplagg.... Och där sitter man själv ibland och bjuder på Tradera för nästan helt nya molo -"åh denna kan jag få för 130 kronor så fin och bra, och denna för 85" Och så går man på reor och fyndar.. Sen kommer alltid Stefan där med nytt, fulla påsar och han har väl inte ens kollat på prislappen.. Haha, så packar man upp allt fint och tänker; -oj, där sitter jag på tradera och höjer med tior och tjugolappar, nu är Stefan lite onödig.. Jag kan absolut med köpa mycket nytt också, inget är ju onödigt till det finaste man har, men pengarna ska räcka till så mycket, och de tar ju alltid slut fortare än tänkt.. Jag menar inte att klaga, jag kan få mina ryck och köpa söta bebisklänningar i fem,sex, sjuhundrakronorsklassen.. Jag är jättekass på att hålla i pengar, de rinner ner lika fort som ett kallt glas rosé i solen så jag känner mig alltid så "duktig" när jag fyndar :) Stefan liksom fyndar inte, han bara köper. Och han avskyr när jag vill köpa begagnat till henne :) Jag tycker det är jättebra, och att man ofta får mycket finare grejer :) Nä, nu ska jag passa på att duscha medans hon sover, puss och kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar