Sidor

fredag 30 augusti 2013

Vill ha som ett eget franskt Ladurée i köket....

Hej på er fina ni, hoppas allt är bra, själv har man åkt på värsta hostan och huvudvärken men annars är allt himla bra här och idag ska jag fortsätta med köket, köket som jag ännu inte kunnat bestämma mig för hur jag vill ha det, men har tänkt och tänkt och kommit fram till att varför ska jag inte bara köra på det som jag älskar mest här inne med men såklart ta hänsyn till Stefan och inte göra det för för "feminint" :) Men ni vet jag älskar ju allt vad det gäller guldkanter, guldknoppar, guldföremål, guldfärg, guldskimmer, ja guld, guld, guld, inte silver nej GULD ;)) Sen är jag ju galen i härliga pastellfärger, ja nästan alla färger men de ljusa pastellerna gillar jag bäst, och sen älskar jag att blanda ihop det med allt som ser lite "royal" ut, en slags färggladare exklusivare galnare shabby chic kanske man kan säga om min inredningsstil. Lite franskt sådär, mer franskt och engekskt än amerikanskt egentligen.

Minns första gången mamma tog med oss till Paris och vi gick in på Lafayette och på bageriet Ladurée där allt guld och alla pasteller livfullt omslöt mig, jag var i paradiset, det var en utav de första utomlandsresorna och man hade ju aldrig sett sånt där, jag blev frälst av allt och har sedan dess älskat Laduree, men tycker det är sådär att de finns i Stockholm för jag vill bara gå dit i Frankrike, och knappt på flygplatsen, känns fel att de pratar svenska bakom en disk på Östermalm, nä det som är franskt skall vara franskt ibland, brittiskt brittiskt, spanskt spanskt och så vidare :) Men underbart är väl att de är här så man kan köpa med sig ett paket äkta macarons ibland :) För smakar, det gör dem nästan som i Paris, eller nä förresten de rätta vibbarna saknas i mumsbiten här... Nu är det iaf så att jag vill inreda mitt kök i fransk pastellig guldig "Laduréestil" man ska känna att man omsluter sig av samma lyx och få skimmerpastellfluffkänslor när man är i vårt kök, allt ska gå i vissa pasteller, mycket guld och underbara textiler som sammet och siden, vill sy som en liten gardin mellan vardagsrummet och köket för där är det ju öppet, men vore fint att få det som en kortare kulissgardin där ovanför, en riktig fluffig, upprynkad lyxig en!! :)) Nä dax att fortsätta, stolarna skall kläs och stoppas om, bordet målas klart (börja igår blev jäääättefint) gardiner skall sys, keramik skall skapas, kanske en liten fondvägg där tallrikshyllan ska vara, guld skall pudras och lackas med mer med mer, ni får se när alltsammans är klart!! Kolla den målade hyllan förresten som jag fixa tidigare i veckan, blev riktigt nöjd med patinan!! Skickar in två "förebilder" på köket med, (tänkte först ha kvar de vackra träbordet och stolarna i sin träfärg och bara slipa mera för att få fram alla vackra snidor mera, men nä nu blir det färg ändå, älskar trä också, övervägde länge men färg är alltid färg :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar