Sidor

onsdag 14 augusti 2013

Baby Shower på gång!!

Åh så skoj det är, som gravid får man ju ha en sån där amerikansk härlig "Baby Shower träff" Men tillomed jag som älskar att fira precis allt tyckte det var lite konstigt med Baby Shower när jag först hörde det för många år sedan, att liksom fira innan babyn är ute men när man tänker är det ju egentligen ett alldeles ypperligt och tillomed lite "nödvändigt" (jag brukar få allt till nödvändiga firningar ändå men) tillfälle att fira för en utav de största sakerna i livet har ju faktiskt hänt; Ett nytt liv är på väg och växer i magen, en helt ny människa på väg till jorden, våran dotter och det ska VI FIRA MED POMPA OCH STÅT!!!!! En Baby shower kan man både planera och bjuda på själv och bli överraskad med, fått så gulliga kommentarer av vänner "Men Lina, nu kan ju inte vi överraska dig med en när du redan skickat ut inbjudan själv nu" Men jag älskar ju att dekorera och baka och laga mat och att ordna små tillställningar så mina vänner är bara välkomna och förberedelserna är i full gång!!

Planerar massa roliga lekar också, känns som att det kommer bli ett riktigt roligt kalas. Igår beställde jag helt underbara Baby shower heliumballonger och shoppade massor med dekorationer och papperstallrikar och sånt, fick tag på riktigt härliga grejer :)) Så har jag planerat att i matväg bjuda på hemmabakta surdegs "mini baby cheeseburger" "baby macaroni & cheese" "baby spinach ceasarsallad" "baby carotts" och "mini panpizza" med min egna nyttiga fullkorns pizzadeg som låter äcklig men är jättegod och så fluffig efter lång jäsning!! Sedan blir det massa goda amerikanska bakverk, ja så som cheesecake, cupcakes med mer.. Mmmmm..... Nä, nu ska jag pausa lite här och iväg en vända på en skön lång fotvård och pedikyr hos bästa Luisas salong Luxury fingers and toes! Hörs sedan, så här ser köksbordet ut just nu :) Och har tillomed varit så ordentlig att jag skaffat en liten egen planeringsskrivbok så jag har koll på allt som skall fixas, bakas och inhandlas, lekplaneras och så, kan lätt röra ihop det för mig annars :) Kolla vilka söta bakformar som nallar jag hittade också och bland annat världens sötaste confetti!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar