Sidor

måndag 26 augusti 2013

Hem ljuva hem...

Åh, det börjar bli så mysigt här hemma nu, får mer och mer klart, ja det tar ju alltid ett tag när man flyttar in på ett nytt ställe att verkligen boa in sig och hitta det som man verkligen tycker om och som passar in. Sovrummet börjar bli riktigt fint, är inte helt klar än, men det är verkligen på god väg, och nu har vi tillomed ett skötbord uppmonterat till henne. Inte mycket som fattas :)


Titta så sött de blev! Valde till slut ett ifrån ikea, inte likt mig men det var verkligen de bästa till vårt sovrum, jag har absolut inget emot ikea, de har mycket bra, brukar bara inte fastna för deras grejer och gillar ju lite äldre möbler, men ibland när man mixar blir det himla bra det med. Detta är rejält enkelt och går till sängen som jag målat vit. Bilder kommer på hela sovrummet sen när jag är helt klar, det börjar verkligen bli rikitgt fint :) Älskar färgen vi valde på väggarna, det ger ett så behagligt lugn med blå väggar i sovrum och lite "himmelkänsla"




Från sovrummet till köket. Ni som känner mig vet att jag älskar gamla tallrikar med guldkanter och vackra blommor i olika färger, ja jag verkligen ääääälskar dem! Kan gå på second handbutiker i timmar och bara kolla och fynda dem och kan aldrig få för många av dem. Fast inte bara tallrikar, är nog galen i allt vad det gäller antikt porslin, och en del nytt också faktiskt, och keramik såklart. Har hittat en så fin tallrikshylla på Mio som jag tror skulle passa jättefint i vårt kök, här på denna väggen. Så jag skulle kunna ställa upp alla vackra tallrikar och hänga fina koppar under på krokarna. Vad tror ni om det, jag tror det kan bli riktigt bra. Ska nog betsa den i en annan färg bara. Patinan ser jättefin ut men väggen är ju så vit så den vore nog fin i någon härlig pastellfärg ändå :) Sedan har jag inte hunnit att klä om stolarna och göra iordning bordet än, men det är påväg, svårt att välja tyg bara, finns så många fina.... Men ska försöka få klart de mesta innan hon kommer och nu när semestertiderna är över är det ju perfekt med tid och sådär, men det finns alltid så många projekt i mitt huvud jämt. Smideskronan älskar jag förresten, så himla mysig att tända när man har middagar, och nu till hösten ska vi koppla i lampan som hänger löst och dinglar där, perfekt att man bara kunde hänga in en lampa med :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar