Sidor

fredag 21 januari 2011

Lovely, lovely, lovely, lovely Spain!

Hej mina Änglar, och återigen -Fööörlåt för sen uppdatering, men jag har varit iväg på en underbar resa! Jag lovar att säga till nästa gång jag tar lite semester, för det är inte alltid lätt med nätet och tiden när man är utomlands. Jag har bland annat seglat runt i Gran Canaria, njutit av solen, sovit ut en massa och relaxat en massa och reflekterat över de svåra som hände här innan jul, jag känner mig mycket helare nu, och det var så skönt att komma iväg till den varma solen! Druckit goa drinkar, nån dag för mycket skumpa, en massa härlig Sangria, jo och inte minst väldigt härliga middagar och frukostar!

Först träffa jag mina norska vänner där nere, och sedan träffade jag en annan väldigt kul Italienare, Fransesco! (Bilder kommer på min nye vän när jag övertalat honom att det inte är någon fara att bli postad på bloggar, men han är lite spänd för sånt, jag brukar skoja med honom och fråga om det är för att han är gift hemma i Rom, hahaha, men han säger att det beror på hans jobb) Han följde också med mig hem till Sverige, men bor inte hos mig, hehe, nu är han här och hälsar på sina andra svenska och italienska vänner. Vi drog till iaf till Barcelona, först med två utav hans vänner sen åkte de hem, jag och Fransesco stanna två dagar till. Att se Picassos och Dalis makalösa verk var nog det underbaraste på hela resan! Det var nästan så man fick rysningar när man såg Picassos kändaste verk som man bara sett bilder på, efter skrev jag några picassovykort till mina nära och kära. Shoppingen på Las Ramblas det stora streetet sträcker sig genom nästan hela Barcelona City var helt unik! Sen alla gamla fina gränder, och den fantastiska kyrkan La Sagrada famila var också väldigt, väldigt vacker! Jag hittade en så underbar lampa med, den var som en änglavinge, men tyvärr för svår att frakta hem, får väl bila ner om jag ska ha den här hemma :)

Något som är väldigt härligt med Barcelona med, men som det kanske är bra att det bara finns en utav i Stockholm på Arlanda, jo Starbucks Coffe, (jag skulle bli väldigt tjock om de fanns överallt i stan) för deras chokladmocca frappe är sååååå sjukt goa, jag skulle kunna leva på dem! När jag och Chochou var i staterna i våras drack vi dem hela tiden, mmmm! Fast iof ska jag ju ner till Miami snart, det blir väldigt härligt, men det är inte än på ett par månader :) Men snart ska ju jag och fina Ellen till Christian i Malta, det kommer nog bli en riktigt härlig resa det med! :) Börjar slänga in lite bilder från Barcelona, sen kommer det mer från solsemestern på Kanarieöarna! Puss och kram!












































Det blev också lite Desigualshopping, ett utav mina absoluta favoritmärken, de har nog inte ett plagg utan minst 20 olika färger, dödshärligt!

Den här middagen var verkligen så god! Och den knallröda skumpadrinken var också såååå himla god! Och desserten helt ljuvlig! Hela restaurangen var röd och guldfärgad, allt var så vackert! Vore perfekt för en romantisk middag, hehe, Fansessco är ju ganska romantisk iof, han tycker vi kan gifta oss, men dedär med att bli kär är ju inte helt lätt :) Men vi är bra vänner, och det accepterar han, för vi skrattar mest hela tiden ihop :D





























































































6 kommentarer:

  1. Du är efterlängtad Lina! Vilka fina bilder! /Daniel

    SvaraRadera
  2. Vad du äter människa, P.S. gått upp i vikt va? D.S. inte konstigt....

    SvaraRadera
  3. Åh, Picasso och Dali museum, här blir man då avis! Lyckliga dig Lina. Puss Helene

    SvaraRadera
  4. Hej Lina! Vi är många som väntat på dig, men du ska veta att du inte behöver stressa med bloggen när du är bortrest. Vi är glada när du lägger upp det du orkar och kan. Många Kramar B

    SvaraRadera
  5. SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!!!!!!!! Lina e smal!

    SvaraRadera
  6. Hej Lina! När ska du till Malta då? Vad vill du bli när du blir stor? Margit

    SvaraRadera