Sidor

torsdag 3 december 2015

Tiden går sååååå fort!!!!!

Poff pang är man över vecka 20 och pojken börjar puta ut som en riktig julkula!! Daisy släpper snart taget och springer ifrån mig och Angelines meningar blir bara längre och längre och snart är det jul...... Ojojoj man hinner inte med verkligheten riktigt men försöker njuta av allt ändå även om det rullar på och man halkar lite efter med det och det och det man tidsoptimist som jag alltid är tänkt göra :) Julsakerna är uppe iaf och hemmet i fin och härlig ordning, vi skaffade nämligen en städerska på nytt som kommer och röjer varje vecka det kanske jag sagt, ja det var ett tag sedan vi började ha henne och det känns sååååå väl investerade pengar i detta stora hus med allt som ska orkas och hinnas med, vi har tillomed börjat med färdiglagade middagar hem till dörren varje vardag och Guuuud vad det underlättar vardagen, mat är ju både så mycket planering och tillagning så just nu har vi släppt den biten och handlar bara till helgen och lite frukost/lunch mat hem, så skönt verkligen, jag är så himla tacksam!! Mer lek och gostid över och tillomed mer tid i verkstan där jag satt igång med julservisen!! Målet är att hinna göra iaf en del av tallrikarna/skålarna till julbordet, jag är som värsta maskinen här ny när lilla D somnat som kör med oss på nätterna som aldrig förr och vill helt plötsligt vara vaken lycklig lekfull och blir hysterisk om man försöker få henne att somna om......men men det vänder väl snart hoppas vi!! 

Shoppade förresten såååå vackra adventsljusstakar till sovrummet, se så fina!! Passar perfekt till lampan också med kristallerna :) 


Nä, nu får jag rappa på här och försöka få gjort lite till medans hon sover, den enda lugna stunden på dagen, eller lugna och lugna jag är aldrig så på gång och får  så mycket gjort som nu haha..... Vi hörs snart och imorgon åker vi till Gbg åh så kul, blir jul på Liseberg och 2 härliga hotellnätter!! Så möter vi upp några i familjen med förstås åh så kul med kusinerna syrran och brorsan har också flyttat dit!! Ha en fin adventshelg!! 

Och här kommer en julig liten bild från i tisdags då vi firade in första december med julbord på Ulriksdals Värdshus, mmmmmm...... Angeline var lite sur på bilden bara för hon inte fick öppna prydnadspaketen haha......

 

Och de hade björnar i trädgården som hon äkslade!! 
Så himla mysigt och gott!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar