Sidor

söndag 27 december 2015

Stilla natt.....

Jag vänder på dygnet, ja som nu.....jag kan bara inte somna...... Men när Stefan var ute med flickorna i vagnen idag sov jag i 2,5 timmar till trots jag vaknade klockan 10 med världens snällaste älskling som inte ville väcka för som han sa "hade han ändå fått ut sova till 8" för barnen och så är svärmor kvar så hon var ju med uppe, och fatta vad trött man måste varit egentligen efter att ha somnat igår samtidigt som barnen igår klockan 8 typ, vaknar 10 uppe en timme och sen råkar somna 2,5 timme till.......

Så nu sitter man här snart 3 på natta pigg som en mört när hela huset sover...... Nä, jag tror inte ens det är någon idé att gå och lägga sig, kommer nog ändå inte vara så trött imorgon efter alla timmar sömn idag och natten som var....... Är för uppe i varv också, pysslar och grejar på för fullt här, haha... Ja, den egna skapartiden är ju inte den största man har nu för tiden så man får passa på när man väl har den med haha..... Ska snart ner till leran nu efter en massa kul klippochklistrapyssel här har bland annat gjort julkort i efterhand, så smart när man inte hann att göra "hoppas ni haft en fin jul-kort" istället ju, och så håller jag på lite med en av mina hemsidor - "Tivolinas dockskåp" grejat lite med den och så kom jag och tänka på bloggen, och måste ju hälsa er God Jul och slänga in några bilder från vår härliga julafton jag aldrig vill glömma, asså Angeline och Daisy kan ni inte bara stanna lite i tiden just nu, hur mkt "kämp" det än är ibland som gravid/foglossningstrött med 2 så små ibland är denna tid såååååå ljuvlig, Daisy är en baby i din bästa "babyform" kryper runt sådär klassiskt och skrattar som ett gammalt vackert bebisbokmärke nu när hon inte är febrig och ledsen och lika "bärig" varenda minut och ont för tänderna längre och Angelines meningar och ja hela henne är man bara helt som kär i!! Och mamma var här och Frida!!


Och Berit är kvar (förresten vår relation bättre än någonsin, vi hade en period i våras som var lite sådär, ja men ni kanske vet hur det kan bli, de klassiska svärmor/svärdottergrälet "inträffade" även mig.....haha..... Men efter de vändor har vi verkligen lärt känna varann till 100 % nu och usch vad onödiga små tjafs och sånt det var egentligen, man behöver helt enkelt inte diskutera allt när man har olika åsikter om vissa saker och ting, och hon har verkligen "accepterat" mig som "jag är" och jag "hon som hon är" och nu finns det inga som helst oklarheter eller konstigheter, vi kramas och umgås med hjärtat på ett varmt, genuint och underbart sätt, och råkar hon fälla en kommentar ja vad ska vi ta till exempel igår när Daisy hade en pytteliten risalamalta kladdroppe runt munnen när vi åt och jag mata; "torka lite där nu Lina" svarar jag bara direkt; "nä, jag är inte den som torkar henne så frenetiskt hela tiden vet du väl" så skrattar vi lite och så är det bra och blir bara en kul grej av att vi är lite olika i till exempel "torka runt munnensammanhang" asså hon är verkligen en otroligt fin svärmor och farmor, bryr sig så mycket och berättar så ofta hur glad och tacksam hon är för vår familj och hur mycket hon älskar oss, hon har ett så stort hjärta, har alltid älskat henne egentligen men i våras var jag nyförlöst och känslig emot allt och alla kommentarer blev liksom förstorade i mitt huvud.....men av de små konflikter vi då hade (ja det var ju mest lite gnabb då och då, inte så farligt men ändå inte så himla superbra alla gånger) av det lärde vi bara känna varann ännu bättre och det hela utvecklades också i samband med vår semester till Italien tillsammans i somras när också min mamma följde med (med också lite tjafs/småpikar till varann i början, gällde oss alla vuxna, haha, inga bråk direkt men ni vet stämningar och småtjafs och onödiga kommentarer och sånt) till att hela resans sista dagar och nu efter att ha firat denna jul ihop också bara slutat med att vi alla bara är närmare och älskar varann mer och mer och relationerna mellan alla parter inte kan bli bättre!! ALLA HAR SÅ FIN RELATION NU!! HURRA!! Det tog ett litet tag och några vändor hit och dit men så värt det är att "småtjafsa" lite ibland, ja för det var verkligen för oss och för många andra det bästa sättert att komma närmare och förstå och älska varann och reda ut saker en ren nödvändighet egentligen, hur konstigt det än kanske låter :) ojoj vad jag babblar på nu, ja men ni ser ju helt uppe i varv, inte ett dugg trött....... Bara glad tacksam lycklig och pigg!! Och saknar mamma så mycket och underbara nu även Tomte-Frida - asså WOW vilken tomte hon var asså!! Sjukt duktig och rolig!! Angeline äääälskade henne och trodde varenda ord och att det var riktiga tomten!! Ja, just det bilder var det jag nu slutar jag babababalalalala


Mmmm, vi lagade så mycket gott och min mamma är verkligen en sann, ja vad ska man säga en ren gudinna i köket!! Och hennes lussebullar hon kom upp med går inte att jämföras med någon i världens...... Hon är en verkligen BÄST på allt, asså hennes enorma hjälp på alla sätt och vis var helt otrolig.... Swisch säger det bara är köttbullarna klara och gudomliga, swisch är det avplockat och diskmaskinen på, swisch är golvet skinnande rent igår igen (ja ni med småbarn vet tar ju ca en dag att få det som att man inte städat på 2 månader) Världens Bästa mamma och mormor!!!! 

Världens Bästa Finaste Snällaste man!!

Nästa år ska vi baaaaara ha miiiiiim keramik på bordet :) och guldkanterna hinnas dit :) men alla fick äta julbordet på mina tallrikar i år iaf, så lite nöjd :)

Det var sådär jag ville hinna klä granen till julstugan, men men :) Den lilla julstugan blev av iaf även om mkt inte hanns :) 





En trött och tyvärr febrig älskling på julaftonskvällen...... Men lycklig ändå, min älskade älskade lilla Nin, kärleken är totalt obeskrivlig, förstod inte att man kunde känna en sådan enorm overklig speciell kärlek till någon på de sättet än innan man fick barn...... Den kan som värka i en....... 

Och Världens Bästa Svärmor och farmor!! Tack för att du är den du är och att jag kan vara den jag är med dig, jag är så otroligt tacksam som fått just henne som svärmor!! Heeeelt underbart!!!! Och tänk vad bra det var att tjafsa lite i våras och reda ut saker och ting, för utan det skulle relationen aldrig varit så bra som idag!! Berit kan nu nästan kännas som en "farmor" till mig också, så nära och så mycket kärlek!!
och lite missförstånd och småtjafs har väl ingen dött av, nä jag är så tacksam......och kan säga att jag tror inte det är så lätt att vara svärmor alla gånger till "Pippi Långstrump" men hon är så härlig när hon går förbi mig (ja till exempel när jag målade vaggan ljusblå sist utan plast, papper eller något emot en fin ljus matta på golvet; "ojdå, du är skön du som vågar måla bara sådär, jag skulle vara rädd att spilla" haha, stackarn egentligen, men när jag får en impuls kan jag liksom inte lägga ut tidningar, och vet ni jag spillde bara liiiite som gick bort :) Haha..... Nä, men jag älskar henne verkligen och hennes accepterande sätt att vara emot mig..... Allt var bara så meningen..... Hon säger att jag är hennes bönesvar och jag tror verkligen det också, allt skulle bli såhär, sagan skulle få ett sånt lyckligt slut, fast egentligen har den ju bara börjat...... Och om nästan bara 3 månader kommer han där - LILLEBROR!!!! Och hon längtar lika mycket som mig!! Åååååhhh vad vi längtar efter dig lilla son........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar