Sidor

tisdag 29 december 2015

Gokväll.....

Nu sover de små bägge barnen och stackars lilla Angeline är så sjuk...... Hög feber till och från och igår var vi hos doktorn...... Berit åkte hem idag men var himla snällt att ha Daisy igår medans jag och Angeline åkte, alltid "tuffare" att ta båda på sådana ärenden med stora magen/parkeringshus/bärande med mer......  Hon har har ngt starkare men ofarligt "nässelfeberaktigt/3-dagarsfeber" men bara vi har koll på temperaturen regelbundet och hon får i sig mycket vätska trodde läkaren att hon skulle repa sig snart..... Hon ville verkligen inte till doktorn men jag fick muta (förutom att hålla på och berätta hur kul det är där, med väntrummet med leksaker, riktiga doktorsaker, att doktorn är kul med mer haha) och att vi direkt efter köper en ny pulka på leksaksaffären och att hon även skulle få välja precis vad hon ville där, haha......lite onödigt kanske efter alla dessa julklappar (har liksom redan flera kartonger med bortplockade leksaker i källaren.......) men hon valde faktiskt bara en liten sjöhästbadleksak...... Lilla älskling, asså Guuuud vad det kommer bli svårt i fortsättningen när de väl förstår mer att säga nej och inte "skämma bort" sina barn för mkt med allt de de kanske kommer att vilja ha....man vill liksom ge sitt barn allt de pekar på, jag får nog komma på någon bra strategi sedan, för jag är ju totalt gränslös när det kommer bara till en sån sak som att bära i timmar, eller trösta bort vart enda minsta pip, eller tillomed få lite panik om inte barnen ser "överglada" ut typ varje sekund, haha... Nästan alla mina vänner/släktingar är ständigt på mig med; "men Lina, släpp ner henne får hon skrika lite" "du behöver inte hålla de glada varje minut på detta vis" "äsch, fixa det du ska ändå, barn dör inte av att skrika" "nä, nu går du inte dit direkt" men jag kan bara inte........och tycker faktiskt att alla får göra som de vill, även om dessa "råd" bara vill mig väl..... Jag går på den inre dragningskraften/känslan - det tror jag alltid är rätt!! Vi köpte pulkan med såklart och trots febern och tröttheten var hon så lycklig att få åka bara från bilen (några få meter) till ytterdörren men så fort vi kom in gosade vi upp oss i soffan och hon somnade direkt..... 


Årets första snö/pulkakycka varade ca 20 sekunder, så kul trots så sjuk älskade Jelly Belly Bean!!!! - "Det är snö mamma" Och såklart var Läskig med till doktorn och fick också åka pulka till dörren.... 



Stefan och jag bestämde iaf innan jul att inte köpa så mkt julklappar till varann i år, vi orkade inte riktigt tänka på det i år (ni vet stressa sista dagarna bara "för att" även om vi älskar traditioner är det så mkt med allt i år ändå och jag har ju inte så lätt med barnen att åka ut eller så mycket tid att springa i affärer längre.... Och julen handlar ju inte om massa paket såklart....... Haha.... Men jag äääälskar ju att köpa presenter så hittade jag ändå några saker (och han till mig med haha men vi skrev från barnen) bland annat en väldigt fin träbrika i hans favo "newenglandstil" 


Perfekt att samla sådana där saker på vid spisen man vill ha på ett ställe, köpte de kryddkvarnar i guld (är ju guldgalen) med från samma butik för ett tag sedan - Hagahem, sällan jag handlar nytt, ja iaf när de kommer till prylar, men den affären kan man faktiskt hitta en del fint, ni ska få se födelsedagspresenterna sen, ja han fyller ju år i övermorgon sååå kuuuul!! Nä, och  nu är det full fart i verkstan här som gäller ett tag!! Öveeeeerrsska är det bääääästa jag vet!! 


Och äääälskar ju guuuld!! Och faktiskt fått honom också att tycka/inse att det är såååååå snyggt, haha...... Ska visa er mina favoritguldprylar i hemmet någon dag här snart!! Har en ganska ny loppisspegel till exempel och se min ganska nya burk, så gammal och sååå underbar!! Socker har vi blivit riktigt duktiga på att inte äta i denna familj men tycker sockerströaren är sååå fin!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar