Sidor

lördag 29 augusti 2015

Helsingborg i mitt hjärta, Herr och Fru Borg i mitt hjärta men mammahjärtat klarar bara en natt.....

Ja vi drog till uuuunderbara Helsingborg igår, ja vilken stad asså!! Åååh!! Så vacker!! Såååå kuuuul!! Roliga butiker!! Så livfull!! Och så shoppade jag en gitarr i en urhärlig musikaffär hos en himla bra musikgubbe, ja jag vill så gärna lära mig barnvisor för Angeline ääääälskar att sjunga, och den är så fin, grön och sköööön, nystämd och himla fint ljud asså, här ska det spelas, ja innan året är slut ska jag iaf kunna Bäbä vita lamm och dedär lätta låtarna, för sen börjar ju mina trumpetlektioner också!! KUUUUUL!! Hittat världens bästa lärare, i Uppsala tyvärr men får bli en liten tur dit en gång i veckan, Stefan kanske får ha Daisy då eller så får hon hänga på, vi letar ny nanny också, några timmar i veckan vore perfekt men vi är så kräsna.....fast det kan man väl vara när det gäller Nanny, den ska ju passa det finaste man har......

Guuud vilken trevlig kväll vi hade igår asså, ojojoj längesedan jag skrattade så mycket och hade en så  otroligt trevlig middag, ja faktiskt tillomed sk. "parmiddag" skulle man väl kunna säga hahaha..... Och det var inte vilket par som helt inte, nä du för det var med självaste världsstjärnan med stjärnfru, och det kan man inte heller kalla vilken stjärnfru som helst för Patricia är verkligen någon bland de mest fantastiska människorna jag lärt känna..... Träffade henne första gången för 3 år sedan, Stefan har känt dem sedan länge, och ääääälskade henne från första stund, men vi har inte hunnit setts så mkt men hon är verkligen heeeeeelt otrolig, likså Björn, asså de är så oerhört fina, roliga, snälla, varma, generösa, bjussar på sig själva, ja helt underbara personer man verkligen har så KUUUUL med, men också många djupa fina samtal.... Kan verkligen identifiera mig med Patricia på många sätt, vi älskar livet, färg och friska fläktar, haha..... Och så sa hon så mycket tänkvärt pushade, ja så mkt snällt, vi kom fram till att vi måste verkligen börja ses oftare med, men ni vet tiden.. Men man får liksom ta sig den..

Och igår kunde vi faktiskt göra det, och så kul att de passade dem så bra också, för barnen hade vi lämnat i Gbg hos världens snällaste Jenny och Jimmy som egentligen skulle ha dem hela helgen för idag är det fest för Robin, men Angeline var lite mammig och hade ropat efter mig igårkväll innan hon somnade och tittat överallt, "stand-by" för att kunna sätta mig i bilen eller ta tåget om det skulle vara ngt, haha kanske lite hönsigt av mig men det var första gången vi lämnade dem på natten någonsin....tänkte nästan åka nån sekund men hon skulle ju ändå hunnit somna och allt gick så bra sen, ja asså även om hon är så trygg med älsklingskusinerna och syrran som hon älskar och känner så väl så var bara mammahjärtat tvungen att nu sätta sig på tåget för det känns stressande och jag känner att jag inte riktigt kommer kunna slappna av och njuta av festen om jag går och hela tiden får för mig att barnen saknar mig...... Jag måste följa min magkänsla, och Robin kommer nog förstå, de har ju barn själva och vet hur det är, skrev ett fint kort till honom och Stefan kommer ju, sen kommer han till oss i Gbg imorgon.. Trodde inte att mammabandet var såhär starkt, liksom inte på detta sätt att man är så typ lite "oklippt navelsträng"  men jag får typ ångest av att veta att hon kanske vill vara med mig och att Daisy kanske saknar mig så jag tycker två nätter blir lite mycket.... Stefan tycker jag borde "träna" och är lite tuffare, men acceptera mitt val och tyckte jag var stark en natt, men vi mammor är ju mammor, ja ni vet det känns som om man skulle kunna simma över hela jordklotet bland hajar och sjöodjur om de ropa mamma i horisonten......

Trots massa lyckliga mms både igår och idag kände jag bara; Nä, jag saaaaaknar dem för mkt..... Och när hon går och säger mamma, nä det känns inte inte riktigt rätt i magen, hur skönt det än vore med en till natt i sköna hotellsängen, en kul fest, mera egentid med Stefan, goda middan ikväll, mera hotellfrulle, mera massa kul med Patricia och Björn, hur mycket Jenny än säger nej men Lina stanna kan jag bara inte, vill bara pussa och krama på dem nuuuuuu...... Tåget är snart framme och ska njuta den sista "egna tiden" ;) av mitt inredningsmagasin kaffe och godisloka, här kommer lite sköna bilder från igår..




Mmmm.... Hotellfrukost, asså jag veeeet mkt mat men jag är verkligen en sån frukostfantast...... Och när tågbiljetten var bokad kunde man ju ändå bara och sitta ostressande och njuuuuuta länge, så himla förlåt men avslappnade att äta utan barn som vill guppas eller springa ifrån bordet diket så jag passade verkligen på, mmmmmm....... Haha, inte varje dag man äter frukost i lugn och ro inte, minns inte ens senast, haha.... Men det är så värt det, jag skulle kunna slänga i mig frukosten i 100 år för dedär små liven....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar