Sidor

fredag 14 augusti 2015

Detta år asså.....

Ja, 2015.......... Du kommer verkligen alltid vara ett utav mitt livs bästa år...



De skrattet, dessa lekar, detta lilla Angelinebarn.......dessa gung, hela själen gungar också, psalmerna ekar fortfarande från dopen...... Asså den kärleken dessa livliga små liv!! Våran familj.......våra barn, anhöriga, våra vänner..... Ja allt med Er... Ni är livet!!

Den enorma samhörighet vi delar, dessa starka band som bestiger berg efter berg......

Och se på lilla Daisy till höger och på mig till vänster..... Vi är kopior!! Daisy min lilla Daisy, jag kan tänka på mina barn så mycket att jag nästan måste sluta tänka på dem så djupt, tårarna bara rinner annars...... De är som två små änglar.... Jag kan inte förstå att jag inte hade er innan..... Att ni fanns där bakom ett litet hörn och väntade på mig....

Och tittat på oss vad lika...... Så som Stefan och Angeline, små miniavbilder gjorda av Gud och oss......

Och ni ska veta att jag är tacksam varje dag...... Även om många bara kanske tror jag "glider på en räkmacka" ibland kan jag säga att så är det inte alltid, jag kämpar också..... Men när jag "glider lite på räkmackan" ska ni också veta att jag är så otroligt tacksam..... Jag tuggar räkorna med omsorg - jag tar inget för givet..... 


Materialist? Javisst!! Javisst absolut jag älskar fina ting, vackra kläder, ryschpysch, snirklar, guld, kristallkronor och allt sånt där........ Jag älskar volanger, jag älskar god mat, jag älskar resor och jag älskar härlig kvalité.....  Om jag fick välja skulle jag helst bo i ett stort slott, men det är lite farligt att säga så mycket i detta land rakt ut, för i detta land ska vi vara "värda allt" vi ska "kämpa oss till allt" annars är man själv inte "värd ett dugg" i mångas ögon...... Man är ytlig, man är bortskämd och har det sådär lite "förspänt" och allt såntdär.......


Är det inte dags att lägga ner de där snacket, dedär tankarna, jag lovar det dödar er livsglädje mer än vad ni tror.......det skadar er själva mest.....

Tro mig - livet blir så mycket enklare när vi glädjs åt varandras härliga liv, fantastiska framgångar, ja men allt, ja vare sig det är lyckliga stunder eller materiella ting......

Se på barnen, se på djuren..... Vi borde lära så mycket av dem..... För det spelar ingen roll om Daisy-Amber och Angeline går i småtrasiga skor, barfota, smutsiga kläder, det spelar ingen roll att djuren går runt nakna, att vissa bor i hyddor, radhus, hus eller slott.... Djuren leker med samma glädje - barnen skrattar, skriker, trotsar och busar på samma ljuvliga sätt!! 



Livet är en gåva från Gud.....


Men ja det är sant - Livet kanske inte alla gånger verkar "rättvist"

Ja den "fråga" får man ibland som troende...... Jag har inget svar på den heller tyvärr...... Men jag har ett bra tips till er som söker mera lycka; Glädjs med andra istället än för att tänka negativt, tänk istället vad underbart för dem, vad kul!! Jag kan också!! För vi människor, nä vi är inte här för att "döma" och allt sånt där, vi är här med en fri vilja och kan göra vad vi vill med den....... Vi styr våra egna tankar, vårt egna liv, Gud tar hand om oss....... Och oförutsägbara tragiska händelser vet man inte om varför, men en dag kommer vi få svaret, och många svar kan vi få redan nu igenom böner och igenom Guds ord Bibeln......


Till en annan sak förresten..... Eller annan och annan, ja men nu när vi ändå är inne på Bibeln, jag har också tyckt den kan verka "tråkig" och sådär ibland...... Men när jag i tårar och ångest fick ett bibelord av en "slump" (dock tror jag alla slumpar är meningar) ser jag nu med "ännu lite skarpare ögon" på Bibeln..... Har fått det några gånger men idag var det så starkt..... Ska berätta sen men nu hör jag att Daisy börjar vakna till liv!! Och så glöms bloggen bort, eller liksom kanske prioriteras "inte" och då glömmer man med, och alla blogginlägg blir också ofta utkast redan efter 3 rader...... 

Och dessa dagar till exempel ojoj vad mycket som hänt.... Var på sjukhus i veckan med till exempel men det gick bra, inte ont någonstans eller så men blev konstig i pulsen, helt varm, kunde knappt prata riktigt, seg, jättekonstig..... nä, men ni vet jag pratar ju jättefort annars.....så ja vi tog det säkra före det osäkra, var ju liksom ännu konstigare än jag brukar vara ;) Haha, men det är väl stress kanske trodde dem.....fick bo en natt på någon avd.72 med så nu ska jag försöka ta det lite lugnare, jag brukar vara "nöjd" så länge jag är lugn emot barnen, sen stressar jag på i 300 km/h men kanske faktiskt också borde tänka mig för..... Frågade om Italien nästa vecka vad de tyckte men läkaren sa att hon tyckte vi skulle åka!! Lite stress har det varit, men men mkt kul har hänt!! Ja Gud helgen till exempel!! Ja förra!! Den har jag ju inte ens hunnit berätta om!! Ja Ullared var sååå kul, ska hinna visa och berätta mera sen med, hinna flera sommarbilder, hinna fler dopbilder, hinna Gotlandsbilderna..... Haha....usch låter så uppskjutande men det hinns inte komma först just nu, för sen kommer mera tvätt och lite till städ och sånt med, oj nu börjar hon vakna på riktigt, nu nu har jag har full rulle här och nu, hoppas ni förstår så försöker vi ikväll igen, puss och kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar