Sidor

måndag 7 april 2014

Tack för en underbar kryssning och helg....

Åh, vilken underbar helg det varit!! Syrran har varit uppe och vi har bara haft så himla kul!! Jag älskar Jenny så mycket, vi har verkligen så roligt tillsammans!!

I lördags åkte vi på LCHF-kryssning och det var det mest fantastiska vi gjort på länge, så intressanta föreläsningar, underbara människor, härlig stämning, ja allt var verkligen helt underbart!! Fick bland annat träffa och prata lite med Andreas som driver kostdoktorn.se han är bara så bra och höll en fantastisk föreläsning, sedan också härliga Åse, Tommy och Monique, underbara människor!!

På fredagen fick alla mingla, äta god buffé och på lördagen var föreläsningarna, såå bra!! Jag är helt uppfylld med inspiration av alla dessa lchf-nyttiga helt ljuvliga människor!! Socker och en massa bröd å skräp är verkligen bara så kasst för våra kroppar, jag tror ändå inte på att aldrig säga aldrig till socker, pasta, vitt bröd och sådant ngn enstaka gång ibland) men att göra det till en hållbar livsstil för hela sin framtid är det bästa man kan göra för sin kropp..

På fredagen fick alla mingla, äta god buffé och på lördagen var föreläsningarna, såå bra!! Jag är helt uppfylld med inspiration av alla dessa lchf-nyttiga helt ljuvliga människor!! Socker och en massa bröd å skräp är verkligen bara så kasst för våra kroppar, jag tror ändå inte på att aldrig säga aldrig till socker, pasta, vitt bröd och sådant ngn enstaka gång ibland) men att göra det till en hållbar livsstil för hela sin framtid är det bästa man kan göra för sin kropp..



Tänker börja med att vårstäda min kropp med en rikitgt härlig detoxkur på 9 dagar!! Har kört detox förut med riktigt bra erfarenheter (känns så friskt) och tror verkligen det är bra med en rensning ibland, speciellt för att kicka igång sig själv lite inför våren. Ser det inte som en kur för att gå ner och sen börja käka mindre bra igen utan just bara en extra härlig pusch!! Vill känna mig helt ren liksom.... Vill inte veta att jag går runt med en massa gammalt kaffe och konstigt gammalt fett i kroppen och slam i tarmarna som jag inte vet riktigt vad det kommer ifrån.. Ja, jag kan bli lite sådär, går verkligen all in när jag tror på något, och sedan jag fick Angeline har jag blivit så intresserad av att verkigen bli så mycket mera hälsosam, sådär sund och härlig men jag kommer nog aldrig "omvända" mig totalt och bli någon helekologisk kvinna som inte ens kan ta en vanlig ostfralla eller hamburgare på Donken om det skulle knippa, haha.. Eller man vet ju aldrig ;) Hälsa är iaf bara så intressant, och den härligaste känslan som finns är ju när man känner sig fräsch, ja som en riktig friskis!!


Börjar min 9-dagars rensning med att dricka ett stort stort glas kokt, varmt vatten + pressad citron och riven färsk ingefära varje morgon. Efter det en lång morgonpromenad med vagnen. Sedan blir det en medtagen frukost i form av en smootie gjord på till exempel; Broccoli, selleri, färskpressad apelsinjuice och bladspenat (allt ekologiskt) Sedan går vi till Mini-sats (och ibland på kvällen när Stefan kan ha henne, vill inte lämna Angeline där för många gånger i veckan) Där jag kommer att ro på roddmaskinen i 30 minuter och träna lite styrka, och sedan basta med härliga inpackningar och göra ansiktsmask, hårinpackning, ja sånt man inte brukar hinna allt för ofta som mamma.. Till lunch blir det andra härliga grönsaker, kan berätta sen vad jag hittar för gott och nyttigt och detoxande i affären och till middag kan man slänga ihop någon god detoxsoppa. På en detoxrensning brukar man helt undvika kött, fisk, fågel, stekt mat, kaffe, alkohol och så kan det vara jättebra att kombinera med ngn bra detoxprodukt eller något bra utrensande the också. 

Åh, vad härligt det ska bli och vårstäda kroppen nu. Kommer känna mig så sund och härlig till påsk!! Ska inte klaga nu heller, är varken trött eller seg, mår toppen, och alla mina värden sist läkarn ringde var super och jag har nog alltid varit ganska frisk, (en gång högt socker i graviditeten och det var för mig en väckarklocka, dock inte alls så högt som i närheten diabetes men högre än vanligt så det följde upp det sen och alla gånger efter de var det lågt så det kan ha varit så att jag ätit precis innan provet med trodde läkaren för det var konstigt att det bara blev så en gång, men jag hade ätit massa choklad kvällen innan :) Jag är inte den som bjur sjuk lätt, och uppvuxen med så mycket grönsaker och nästan inga halvfabrikat, mamma lagade allt från grunden och blev galen då pappa lagat mat och hon kom hem och såg att han inte gjort grönsaker till (som han också brukade göra, minns alltid att han skar upp gurka och tomat, men lagade liksom inte mat på det sättet som mamma, men han lagade också mycket gott) Så hemma var det sunt men jag har inte alltid levt så sunt själv.. Ja, ni vet mycket festande, onyttig mat och sånt men sen Angeline kom och jag blev gravid känns det bara så självklart.. Visst kan man göra undantag, bara de inte blir så ofta :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar