Sidor

måndag 14 april 2014

Fina helg....

Åh, vilken fin helg det blev i vårvädret.. Först kom ju kusin Anna upp där på fredagen och det var verkligen så mysigt, underbart snack om hennes härliga skola konstfack, massa flams och roligt skoj och såklart en massa släktsnack, haha, vår släkt är verkligen galen :) Alla riktigt härliga original mer eller mindre :) Sedav bjöd Micke å Becca på spontanmiddag, Micke kocka ihop värsta goda fläskfilérätten och så kom Stefan från jobbet!! Blev en härlig kväll hos dem och sedan hem genom underbara Vasastan med vagnen med uppspelt lycklig änglabebis som somnade så gott när vi kom hem..


Och mina fina grådvärgar....

På soliga fina förmiddag åkte jag ut till Täby, ja till min finaste Jessica, hennes man Carl och deras fina lilla son kom å mötte upp mig på stationen så gick vi hem i solen och fikade i trädgården,Alexander  visade mig hans fantastiska studsmatta och jag tog mig upp med Angeline som skatta ihjäl sig få han hoppade uppåner, hela babykroppen tjöt av lycka, det var nog det roligaste hon varit med om hittills i sitt liv, vi har tillimed tvungna att filma.. 

Och så mös vi i soffan allihop och Alexander visade Angeline kul grejer på sin minipadda...Det ska börjas i tid ;) Haha.....

Sedan kom Stefan och vi tog en härlig tur till Vaxholm och käkade god middag, men inne satt vi för det började bli lite småkyligt, och sen åkte jag hem med dem på lite lördagsmys i soffan medans Stefan åkte hem och la lilla Angeline.. 

På igårförmiddag mötte jag upp fina Anja utanför Filadelfia där vi gick på ett underbart söndagsmöte, lyssnade på bästa Eric som pratade om korset, dess betydelse och om förlåtelsen. Vi lyssnade på ljuvlig lovsång och diskuterade intressanta tankar om tro, förlåtelsen och Jesus.. Och kom bland annat fram till att man givetvis kan förlåta på "distans" även om man inte för sin egen skull kan förlåta och förlåta människor som utnyttjar ens förlåtelse så kan man liksom göra det på distans, det finns ingen jag inte förlåtit i livet, men några få som jag behövt inte umgås med längre, alla människor är inte bara menade för varann, och jag tror ändå att är ngn elak så finns det en förklaring bakom det att den inte mår bra själv.. Och jag har ibland och är ibland tillomed den som ber om förlåtelse även om det kanske egentligen är den andra som ska be mig, men jag är ju så mkt starkare nu, är så stolt över mig själv idag som väljer mina vänner själv och inte bara "väljs" av andra, viktiga saker dedär..... Och jag säger det igen; När man får barn blir det lättare att välja sig själv och inte bara köras över och över :)

Sedan köpte jag och Anja med oss lunch hem men tyvärr hoppade Nalle rakt upp i min, haha, vad vi skrattade.... Han har nästan lärt sig att inte hoppa upp på bordet, men när inte Stefan är hemma passar han på :) Åh vad vi lekte och gosa med lillgumman, Anja är så kär i henne....


Senare kom Stefans släktingar Ove och Birgitta, vi fikade mysigt och hade härliga samtalsämnen, Angeline fick en sån otroligt söt Lasse Åberg body med en bil på (så passande;) och sedan körde vi hem dem och hälsade på några andra släktingar (Ove och Birgittas son och hans familj) i världens mysigaste hus i Spånga, Gud vilket vackert gammalt villaområde, villa villakullor överallt...... Sen åkte jag och Stefan och lilla lilla på en mysig biltur till världens finaste område norr om stan för att kolla på framtida drömmar om vart vi kanske skulle trivas att bo :) En till underbar helg att minnas och nu har den fina fina påskveckan börjat, Angelines första påsk, mysigt!! Har massa härligt inplanterat.. Tack alla fina underbara Ni för en fantastisk helg!! 

Nu ska jag göra gröt till Angeline som snart vaknar från sin morgonsovning :) 

1 kommentar: