Sidor

tisdag 8 april 2014

Åh mina nya underbara fynd.....

Hahaha, fick hemkörning av möbler idag från en antikaffär, ja se lite mera snirkelmöbler och guldigt å sånt som jag la undan förra veckan :)) (Stefan kommer bli galen ;) Och när han kom hem som har butiken, världens trevligaste invandrare (förlåt men som många gånger är just invandrare lite trevligare och socialare än många svenskar) ja så kollade han sig runt om i lägenheten och utbrast; Du, jag måste fråga, din kille, han är invandrare va?! Hahaha, han tänkte väl på allt guld, kristallkronor, mkt färg och snirkelmöbler Ja ba; Nä, det är nog jag som har zigenarblod eller född i fel land, min kille är norrländsk och gillar bara stilrent men de enda han typ fått behålla är tv-bänken; Så titta han på den och sa; -Jaaaaa, jag ser din kille är svensk.. :)

Och idag kan jag säga att det bara kliar i fingrarna, ja redan... ja för imorgon vet jag att jag kommer få börja med keramiken för första gången på läääänge (Angeline är ju snart ett halv år och vi har fått tag i VÄRLDENS BÄSTA nanny, ja som hon älskar, som ska ha henne varje onsdag så jag får lite keramiktid) Jag har värsta pumpavagnen i huvudet idag (ni vet som i askungens bal) och kan inte sluta tänka på den, ska försöka bygga upp med en ballong som stöd...... Ååååh, om den blir som jag tänkt kan den bli så härlig, skulle vilja ha en riktig sån den dagen jag och Stefan gifter oss..... Går säkert att bygga på ngt sätt, och dras med vita hästar, åååh vad dagdrömmar jag har idag..... Idéerna sprutar in i hjärnan som ett fyrverker och vilka koppar jag ska tillverka imorgon om jag hinner köpa lera och måla klart i keramikverkstaden :) Se vad fin den börjar att bli :) Min alldeles egna lilla marsipanverkstad, blev en rosalila vägg också, och sedan där det är vita kakelplattor nu ska jag sätta egenskapade i keramik.... Och visst är de nya möblerna till hemmet fina, nä nu måste jag skynda mig här och få lite gjort, Angeline vaknar när som helst och då är det full rulle igen :)


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar