Sidor

söndag 9 mars 2014

Och våren är här!

Jag har sprungit med vagnen så många gånger ut i det regniga kaoset och de kalla vindarna, för att själv få andas lite friskt och för att lilla Angeline mår så gott i vagnen, somnar alltid så mysigt, jag ser ner på henne och känner sådan lycka, men nu, nu kommer också våren och förstärker allt, solen lyser, alla färger blir klarare, kärleken blir starkare och starkare varje dag för den lilla flickan, hon jollrar mot mig och ingen kan göra mig så rörd som hon, ibland bara tårarna rinner ner som vattenfall, ingen kan göra mig så så trött heller, men det glömmer jag lika snabbt, jag skulle vara uppe hela livet utan sömn för hennes skull, min lilla ängel som landade, till en liten vilsen galen mamma som aldrig kunde säga nej och var styrd av andra men som blev orädd bara av att ha dig i magen, äntligen kunde jag sätta oss i första rummet, äntligen kunde jag välja mitt eget liv och vilka vänner som var fina för oss, idag har vi en gudomlig samling vänner och släpper inte in en enda energibov till, dörren är tyvärr stängd, sen kom den översvallande kärleken till Stefan, den hade nog alltid funnits där, men jag såg den inte helt och hållet först, han fick liksom visa mig, liksom den hade som gömt sig innan men så hittade jag den, åh Stefan jag är så lycklig, som på moln, våren är här och jag har en familj sänd från Gud, och en egen mamma och pappa och systrar och bror som är som guldtackor i livet, Tack Gud för alla dessa runt oss, Tack för denna starka lycka jag får känna, Tack för att jag fick hitta hem. Det tog ett tag med många nycklar som inte passade i låsen, många krokiga spår och fallgropar, många som fick mig att gå fel och fel och fel igen, lurade mig, manipulerade mig som ett litet barn, men jag skyller bara på mig själv för även om de lura, manipulerade och utnyttjade mig var det bara jag som kunde säga nej, men det gjorde jag inte, men det kan jag idag och det är den största gåva jag fått. Jag är så innerligt Tacksam och Lycklig, Glad och Lugn, jag är hemma, hemma, hemma, hemma.  Och våren är här!

 MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN.






1 kommentar: