Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Tanjas Vackra B-day Brunch.....

Tanja hade verkligen världens mysigaste B-day Brunch i söndags och vi hittade de perfekta presenterna!! Jag brukar egentligen alltid det är roligast att ge bort något jag gjort själv, men den här gången blev det tyvärr inte så, men Tanja är en vän för livet så fler tillfällen kommer!! Sedan fyller hon också, (ja, tro det eller ej 40 nästa höst och då ska hon få en riktigt fin tavla, tror jag ska måla av henne för att hon är så vacker!! Jag, Ellen och Stefan fick iallafall tag på en jättefin växt som passade henne väldigt bra, och så satt den i en skål utav återvunna snäckskal, Tanja brukar kalla fina tjejer för snäckor ni vet sådär gammaldags och fint och så älskar hon allt som ät återvunnet och ekologiskt!! En annan grej som är en utav Tanjas alla underbara intressen är trädgårdar så två vackra höstpumpor passade henne också mycket fint, sen fick hon också en god flaska skumpa för det vet vi att hon gillar ;) Och så ett kort med cupcakes allt i samma färgskalor.. Så roligt när man ger någon man tycker om så mycket uppskattade presenter!! Jag älskar att ge bort presenter, speciellt när de blir sådär jättebra och personliga!! Titta så fint!!


Tanja är så duktig på att instagramma också, och jag har också börjat tycka att det är riktigt skoj! Älskar att fånga mina vackra katter, lägga till fina effekter och speciellt när man är i vackra miljöer!! Och det kan jag verkligen säga att man är om man är hemma hos Tanja!! Här kommer några utav de bilder jag knäppte, det var verkligen en fin söndagstillställning som jag alltid kommer att ha med mig Tanja!! Hon hade gjort så otroligt fint också, lagat en underbar buffé som dessutom var heeelt ekologisk, ja tro det eller ej men tillomed marsipanrosorna på de franska chokladtårtorna!! Allt var så gudomligt gott också!! Ja, ni ser.... Hon hade verkligen lagat allt gott man kunde tänka sig... Mmmm.... Och en sån fin värme det var över hela kalaset!!





 Dukningen och bordsdekorationerna var också helt fantastiska!! Jag och Tanja har väldigt många gemensamma intressen och gillar väldigt många samma saker, jag älskar också till exempel Pip-studio som de vackra servetterna hon dukade med och några koppar kommer från, jag älskar också muminkopparna, både att ge bort och behålla själv :) Köpte några härliga åt Stefan när vi var i Mumindalen i somras och han älskade dem också! Och vi älskar båda som ni ser att ha det lite sådär "shabby chic" Tanja älskar också kandelabrar, mycket rosor och andra färger, gamla burkar, stuckaturer, gamla möbler och kristallkronor.. Stilrent är inte vår grej :)







Och Herrljunga Cider stod på bordet :) Tusen Tack Tanja för en underbar eftermiddag och kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar