Sidor

söndag 21 oktober 2012

Mmmm, mmmmm.... Arabisk Mezeeeee Buffet!!

Åh, vad mysigt vi hade det igår kväll! Jojjo och Alex kom hit och jag lagade massor med härlig arabisk mat!! Hemmagjord hummus, tzatsiki , rostad vitlöks och persiljekycklig, stekt halloumi, spenatröra, en härlig bönröra, fetaost, soltorkade tomater, arabiskt tunnbröd, färskost och lite annat smått och gott med underbart härligt rött Morbergvin, åh vilket gott vin det är asså, prova, mmmm.....

Vi hade det så mysigt och härligt, och kvällen var sådär lugn och fin, och inte så många extra glas för pigg och otrött av för mycket vin på imrose fick jag inte vara för då var det dax för ett underbart keramikpass på Gustavsbergs gamla porslinsfabrik igen!! Idag gjorde jag massa härliga små skålar för nya härliga mezeröror, tacos, tapas, nötter och annat gott!! Sedan ska de glaseras i härliga färger, tror det blir såndär riktigt stark och härlig mörkturkos, kornblå och mörkgrön....

Nu ska jag hoppa i badet sen ska jag lägga mig i soffan och mysa med världens gosigaste killar; Stefan, Nalle och lilla Knytte! Önskar er en trevlig söndagkväll! Här kommer några glada bilder från igår!! Se på Jojjo och Alex, nöjda och fina mina hjärtan!! Och alltid lika uppskattande middagsgäster!!






Och dessa små skålar och uppläggningsfat med tre småskålar i knådade jag ihop idag.. Haha, lägg märke till Stefans vita tredelade upplägningsgrej på bilderna över så har jag sagt att när jag kommer hem med min nyglaserade och brända "lite härligare kopia" så åker den gamla ut!
Vitt bytts ut emot turkos med lite snirkligare kanter ;) Tror den kan bli riktigt härlig när den är klar!

1 kommentar:

  1. Lina, jag tycker du är superhärlig! tyckte det redan när jag såg djungelns drottning. Och jag brukar kika in här när jag behöver en dos glädje och färg! :) Jag älskar nämligen också färg och tycker att det borde finnas mer av det i världen men speciellt i detta avlånga land som är så grått och tråkigt i vissa perioder. Som nu vid den här tiden så målar jag om både väggar och byråer för att mörkret är så trist haha. Men vill i alla fall säga att din positiva anda smittar verkligen av sig. :)

    SvaraRadera