Sidor

onsdag 10 oktober 2012

Vill vakna upp varje morgon som i ett litet sott....

Är ledsen för jag tagit bloggandet till en lite långsammare nivå, men det har känts skönt för ett tag då det varit mycket men nu har suget kommit tillbaka.. Ibland är det bara sådär härligt ni vet att inte ha några "måste-grejer" över sig och så tycker jag speciellt inte det ska behöva vara med en blogg. Så nu som sagt bloggar jag när jag känner för det, ibland kanske jag får sug varje dag, eller fler och ibland kanske bara ett par gånger i månaden.. Men nu blev jag så sugen så att det kändes precis på samma sätt som när man kan bli godissugen; "Jag måste bara köpa godis" men istället som "Jag måste bara blogga" :)

Tiden går snabbt som vanligt och härliga dagar av mycket kärlek och skratt bara rinner iväg.. Jag har på något sätt landat, ja tro det eller ej men även den mest snurrigaste virvelvinden kunde en dag landa. Och landade gjorde jag i Nacka, i världens finaste och den mest lugnaste Stefans armar, med min söta katt som fick en liten lillebror, så nu är vi som en liten familj där i Nacka. Stefan och jag, Nalle och Knytte. Ja, det är jag och mina grabbar det. Skulle inte förvåna mig om jag bara får bebispojkar också den dagen jag blir gravid. Det kommer kanske alltid vara jag och mina grabbar, men när vi köpt hus vill jag och Stefan väldigt gärna skaffa en jättefin hund också och den har jag sagt ska bli en tjej!! Om jag får bestämma skall det bli en stor fluffig yvig härlig glad rolig intensiv kungspudelflicka, helst en vit eller kolafärgad, eller brun, de är också så fina!

De kreativa tankarna handlar just nu mest om sovrum. Jag har helt och hållet snöat in på det. Man spenderar ju så mycket tid i sovrummet, speciellt mysig tid (och nu tänker jag inte bara på "where the magic happens" utan på alla mysiga kvällar med bokläsning, gos, långa sovmorgonar och när man kliver upp av morgonljuset till en ny vacker dag) så jag tycker om när de är riktigt mysiga, fina och vackra!!

Jag vill somna och kliva upp ur sängen varje dag som om jag bodde i ett litet slott. Jag vill ha en riktigt gammal italiensk handskuren Rokokosäng, jag vill ha en stor vacker takrosett, stuckaturer, lister, helst en biblisk takmålning med änglar och moln, mycket färg förstås!! Helst en utav de vackraste 1500-tals målningar som finns The Triumph of Galatea-Raphael  Den är helt fantastisk! En antik gammal kristallkrona med armar som man kan tända levande ljus i på kvällen, och en vacker kandelaber, helst en med fler än fem armar, och en stor kristallvas för färska vackra blommor, en vacker gammal stol för morgondagens kläder och sammetsgardiner, toffsar, gardinstänger med guldknoppar, en sliten gammal vacker persisk matta, trägolv och tänk vad fantastiskt det vore med havsutsikt, vakna till havet i de lilla slottsrummet, och med Stefans vackra lockar där mot den vita spetskudden med volanger.... Åh, Stefan är så vacker!! Och sovrum är verkligen så fint!

Här kommer några vackra inspirationsbilder! Dock är några lite för "svultsiga" för min smak, och så vill jag ha ett riktigt ljust sovrum! Men frisk vacker morgonsol och vill man ha mörkt får man fälla ner de tjocka sammetsgardinerna och blåsa ut de tända ljusen..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar