Sidor

måndag 26 december 2011

Tänk bara vilken drömgranne han vore..



Hemma nu, Nalle spinner, känner att han är i sitt lilla barndomshem, han känner alltid igen sig de lilla trollet, även om han bott hos mamma och pappa sedan i somras, jag flängt kring jordklotet några varv som vanligt, men nu måste jag samla ihop mig, trots den ständiga orkanen under hälarna... Jag fann ändå ett inre lugn när vi kom hem, lilla Nalle och jag, och jag har lovat honom en liten bengalbaby i vår, en liten lillebror om vi hittar en fin lägenhet i stan, en fin dröm... Har inte hunnit julpynta så mycket i år, kom ju hem från thai precis innan, men hann hänga upp några gulliga snögubbar i fönstret.. Åh, lite snöflingor vore också fint, och tänk den där ängeln i mitt liv, tänk han komma och gå bland snöflingor..jag blundar och lever på mina drömmar om vårt villavillekullaliv med fluffiga mjuka djur, regnbågar, bebisar, åh småbarn och djur är det bästa som finns, han förstår nog inte själv vilken underbar, ja till exempel granne han vore, tänk att se honom från fönstret skotta snö, komma in kall och bli varm av mig, men jag skulle kunna leva i ett grått betongrum hela livet utan barn, färger, kattdjur, ja allt om han vore min, bara lite min iaf, inatt ses vi, i mina drömmar, gonatt. Gonattkyss i fantasin..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar