Sidor

söndag 25 december 2011

EXTRA KOLASÅS OCH STRÖSSEL TILL ER!


Hej alla fina goa härliga människor! Hej, hej, hej, heeeeej!!! Hej alla fantastiska vänner, och hej alla nya som gamla  följeslagare! Hej nattstad! Ja, jag bytte sajt, livet är fullt av förändringar och sköna nattstad gav mig en himla fin deal, en alldeles speciell, trivdes jättebra på improveme också, Daniel och gänget är super, så självklart svårt val, men nu är jag iallafall här och hoppas på att trivas så bra så jag stannar, och att jag tar upp bloggandet lite mera igen och så är det ju nytt år snart också, och nytt år =nya projekt! Ja, jag har verkligen maaassor spännande på g!
 
Men ja....låt oss börja! Först med en ursäkt och ett litet löfte, haha som vanligt med mig ni vet; -Förlåt att jag inte bloggat och jag lovar att jag ska ;) Nä, men jag ska nu en sista gång försöka ta mig i bloggkragen och  jag kan säga att jag faktiskt, ja verkligen fått tillbaka motivationen!
 
Så kanske en liten beskrivning vore väl sig som passande va?! Om ni orkar läsa, den blir lite samma som vanligt sådär, men för er som inte vet vem jag är eller har följt mig innan så är jag , ja Lina Hellqvist ! En galet livlig, gränslös, känslosam tjugofyraårig tjej, inflyttad till huvudstaden från det lilla samhället Herrljunga i Västergötland. Från början var det nog tänkt att jag skulle bli en ganska vanlig tjej. Att vara en normal människa är otvivelaktigt det ändamälsenligaste och nyttigaste man kan bli. Och kanske många gånger skulle vara bra för mig, iaf lite mera "normal" :) Men så blev det inte. Jag saknar något... Jag saknar  blandannat förmågan att skämmas. Det överlåter jag åt andra ;) Den mjukvaran är inte installerad.. Jag har emigrerat, lever i ett annat land. -I gränslöshetens land.! Jag lever i en tuffsig, tossig, tokig , färgglad, sjuk och konstig men kreativ och helt underbar värld! Jag är ingen hippiie, rödstrumpa eller anarkist. Inte heller någon sverigedemokrat, bimbo eller lindansare. En försökskanin är jag däremot, för jag vet aldrig hur det blir, ja förrän det kan sluta när, hur och varsomhelst, haha ja allt ifrån i en kloak till kunglig fest.. Här just nu kanske jag förargar dig, men det jag önskar är att göra Alla människor lyckliga!!
Jag består mest utav vatten därför gråter jag öppet och i floder för att inte bli vattenskadad. Tårarna forsar ur mina ögon, och sorgerna spolas bort! Ibland gråter jag och skrattar samtidigt, då stiger en regnbåge upp ur själen. Det är kanske därför jag älskar regnbågar så mycket.. Ja, för er som inte visste det så är jag fixerad vid just regnbågar, tycker det är det vackraste som finns! Jag är öppen därför sårbar. Jag kan vara mycket naiv och blåögd, dumsnäll, men aldrig elak. Jag kan bara älska. Hatar inte, vet inte vad bitter är.  Kan vara jätteintensiv (läste för övrigt senast att någon beskrev mig som ett levande liseberg på speed) och det bästa jag vet är att spela över och bjuda på mig själv! Egentligen är jag lite koko också, men jag lider inte av det. Mycket av min tid fördriver jag till att skapa mina små konstverk i regnbågens alla färger! För färg, form och skapande i alla material man kan tänka sig är den största delen utav mitt liv, och det bästa jag vet! Inredning och att skapa sagolika miljöer är också det som ligger mig varmast om hjärtat (förutom människor)
 
Jag försöker på något sätt hålla igång den glittriga, fluffiga, rosa, färgglada delen av världen så gott som jag kan. Så följ med mig här i min regnbågsfärgade vardag bland silken och sammet, sus och dus, lek och skratt genom livets olika arenor. Nytt år, ny blogg, nya förutsättningar, nya läsare! Välkommen till mig!
 
Jag bjuder nu in er nya som gamla läsare att få vandra med mig in i min galna gränslösa värld, där jag frikostigt delar med mig utav glädje och sorg. Och denna gången kommer jag att föra ut er djupare vatten och stormigare hav. Jag är den samme som alltid, men huka er, för nu kommer jag att blogga med hjärtat rakt ut! Jag kommer bjuda er på många skratt och annat härligt, jag lovar :) 
----"Hellre gränslös än hjärtlös!"
Ha en go kväll! Och God Jul i efterskott, och God fortsättning, hörs snart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar