Sidor

onsdag 6 november 2013

Åh, jag är så tacksam för er....

Dagarna springer iväg och jag liksom hinner inte riktigt med uppdatera lika fort här :) Det nya livet innebär lite att har man några minuter över så får man se till att hinna först hinna träffa de allra närmsta, plocka undan lite, få i sig lite mat, vila, borsta ut de trassliga sockervaddshåret man har och försöka piffa sig lite emallan matningarna, blöjbytena, vyssningarna, bärandet, sångerna och ja ni förstår all tid går nu till att lilla Angeline ska må så bra så möjligt och ara så glad och trygg som det bara går. Men jag måste skryta om att vi verkligen har fått en riktig liten pärla som är så snäll, inte skriker så mycket och man lär sig mer om henne och lär mer och att tyda hennes små skrik och små söta gnyn för varje dag som går..

Det blir liksom en självklarhet, och man ställer automatiskt in sig på att ens lilla underverk alltid kommer i första hand och ibland får man bara acceptera att det blir ett litet ovikt tvättberg sm inte kommer in i garderoberna med en gång och att ens tänka på att man skulle hunnit med det och det idag har man fått släppa, men det är underbart och man får inte stressa upp sig, hennes spädbarnsperiod kommer aldrig komma tillbaka och man kan inte bli "besviken" på sig själv att man inte hunnit lägga på dedär brevet, baka till dedär gästerna som fick färdigköpt istället, bada katterna, laga maten varje dag, tvätta eller gjort andra saker för man hinner inte.... Nu är det hon och jag njuter av varje sekund..
Tillomed Nalle och Knytte har börjat njuta, de ligger så fint brevid och spinner.....


Hon är fortfarande overklig den lilla ängeln och känslorna blir bara starkare och starkare.... Jag trodde inte man kunde få och känna starkare kärlekskänslor än de som redan kom när hon var nykläckt och på BB men de bara växer ännu mer kärlek i mammahjärtat..... Hon är det underbaraste som finns och tänk att det var just hon som låg i magen.....

Både min mamma och Stefans var här förra veckan och det var helt underbart. Jag och mamma har fått sådan otroligt fin kontakt och hon älskade verkligen lilla Angeline. De dagarna var så fina, vi badade henne, bara mös med henne i soffan, mamma hjälpte mig med lite saker och bara var en sån otroligt underbar mamma, ja den bästa man kan önska sig, ja som verkligen gör allt och lite till.... Jag har haft så ont där nere med och hon har sprungit till apoteket och gjort alla sådana där ärenden med. (även världens bästa Stefan såklart) Hon ställer sig och lagar de godaste middagarna till mig och Stefan, överöser en med de underbaraste presenterna, fast jag sagt stopp för längesedan.. Fick ljuvliga lyxsockar med päls i de mjukaste tjocka material, en så otroligt vacker ikon med Maria och jesusbarnet, en gudomlig ljusstake och doftljus av härligaste slag..... Visar sedan, håller på att få upp en liten hylla sm allt passar så fint ihop på vid sidan om hennes vagga...... Åh, vad jag saknar min mamma, hon är för underbar för att vara sann, men snart kommer hon igen, och då ska jag försöka skämma bort henne lite också, förra veckan hade jag bara så ont fortfarande och man är ju liksom lite helt på tipptopp efter en förlossning även om lyckan är total....

 Världens finaste bästa vackraste mest omtänksamma Mamma och Mormor.....

Förra veckan kom också Micke och Rebecca och gratta som just kommit hem från USA och skämde bort lillan med GAP-babykläder, så fantastiskt söta!! 2 bodys i sånt mjukt och gott tyg och så fina strumpor i olika färger!! Och titta den lilla "My first christmas" snögubben, såååå söt!! TUSEN TUSEN TUSEN TACK!! Ni är helt fantastiska och kan verkligen min smak fina fina fina Ni!!


Och inte nog med det...så otroligt snälla och gulliga de är så hade de också med sig en sån helt otroligt härlig annan present till mig, jo, inget mindre än en "Popcake maker" Ja, en klubbmaskin, och rosa är den dessutom.... Ska bli så rolig att prova, jag har ju gjort lite egna "klubbor" innan men det har varit lite halvknepigt utan de rätta men nu så :))))





Och i fredags kom Berit, Stefans mamma som jag också fått en så fin kontakt med. Den var inte helt perfekt och okomplicerad i början, det kan ju ta lite tid att lära känna varann men nu har vi verkligen "hittat varann" och förstår att vi är lite olika men ändå tänker lika.. Skönt att komma så bra överens och ha en svärmor som verkligen är en så bra person och finns där. Hon är verkligen underbar och älskade också nästan ihjäl lilla Angeline och de njöt så av varann....

Och de finaste så snälla och ljuvliga änglapresenterna hade hon också med sig.... Inslaget i prinsesspapper och med vitt spetspresentsnöre.. En så mjuk änglafilt, en "oktoberängel" från Christina Schollin med en katt i famnen (så passande) en liten prydnadängel som sover på sina vingar och världens sötaste änglanalle....Till vår älskade lilla ängel....


På lördagen åkte vi och firade lillans 2-veckorsdag i Kaknästornet då kom också min fina lillebror och Kjelle. Där hade vi det verkligen så mysigt, fikade och visade Angeline hennes Stockholm från ovan, även om hon inte förstod så mycket :) Det var så vackert och sedan blev det så vackert mörkt.... Då lös hela staden upp för henne och vår lycka..






Sedan fortsatte vi kvällen med en mysig middag hos oss.. Och på söndagen var hon på sitt första kalas, Stefans bror fyllde nämligen 50, så trevligt, bilder kommer :) Men vi fick ett litet "eget" kalas dagen efter de riktiga för för mycket folk på en och samma gång är ju inte så bra för de allra minsta :)

Nä, nu vaknar snart den lilla ängeln och Stefan kommer hem från jobbet för ett litet BVC-besök så måste hinna fixa mig lite innan och så, vi hörs snart igen fina ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar