Sidor

måndag 10 juni 2013

En riktig sommarvecka!

Så var det måndag igen, men vilken vecka vi haft! Verkligen en riktig sommarvecka!! Nationaldagen firades med faster Anita och hennes man Harry på Storholmen där vi åt en riktig sommarlunch på bryggan med lax och alla sommartillbehör i den härliga solen!! Jag tog årets första dopp i Sverige och det var helt underbart!! Lite kallt men oh så skönt!! Älskar deras sjövilla med egna bryggor, vedeldad bastu och små båtar! Att bo sådär är min och Stefans dröm, titta vad fint när man ser ut igenom fönstret och sådär, att ha vattnet utanför ger verkligen en sån underbar känsla....



 
Anita, Världens Bästa och Snällaste faster som också längtar efter babyn!!
Anitas hemmagravade lax som varit fryst så många dagar att jag kunde äta den och hennes gudomliga hemmalagade gravlaxsås, mmmmmm......
 


I fredags ställde jag till med ett litet grillkalas med en stor grillbuffé bestående utav; Marinerad oxfilé, (gör världens godaste egenpåhittade marinad, vill nån ha receptet säg bara till) och så skar jag upp en massa härliga grönsaker i små skålar, gjorde egen potatissallad med bland annat persilja och aioli i, champinjonspett, lök och chorizospett, hemmalagad coleslaw, en annan jättegod kall grillsås med cremefraice bas, grillade majskolvar och lite annat smått och gott! Gästerna var nöjda, alltid kul!! Älskar verkligen att laga mat åt mina vänner, något bland det bästa som finns!! Så kom den fösta gästen Ellen som bodde hos oss hela helgen, så mysigt att ha henne här!! Och sedan kom Kelly och hennes nya fina kille som var världens trevligaste, vi hade verkligen en härlig kväll med många skratt!!

Och här har vi hela fredagsgänget!! Tusen Tack för i fredags, så otroligt trevligt och roligt!!

På Lördagen bar det ut med båten igen, vi drog till Nämdö och hälsade på John och Hannah. Blev en till grillkväll med många goa skratt!! Haha, och det var så mysigt när jag och Ellen gick ner till båten för att gå och lägga oss och sova när det redan börjat ljusna, vi satt uppe och åt godis, vin till Ellen och cola till mig, så himla mysigt och så många skratt och tjejsnack ;) Men åh vad man längtar efter vin ibland asså, tänk att man snart haft 5 vita månader, men det är så underbart att verkligen aldrig vara bakis :)

 
 Vi plockade med oss snälla Hans, och mitt i all matlagning kom dessa vackra regnbågar och hälsade på, ååååhh det var så vackert, en ljuvlig känsla när man ser dedär asså.....
Deras villa på berget med utsikt över hela vattnet runt är bara så vacker!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar