Sidor

onsdag 26 juni 2013

Mysig sommarlunch hos mig.....

Åh, vilken mysig dag det var igår!! Först fick jag gjort en massa härliga ärenden, kolla bland annat i tygaffärer och fick lite mer inspiration till sovrummet (håller på att göra om det så jag vill ha det till babyn kommer) med mer sedan gick jag och shoppa god mat för en lite enklare italiensk trerätters för 3 underbara vänner!! Jojjo, Pischa och Jessie!! Så ställde jag mig i köket och greja till härlig musik, gjorde en riktigt kryddig köttfärs som fick koka i timmar med massa färsk basilika, chili, vitlök, tomater och annat gott, och så dukade jag fint på gården här nere! Åh jag älskar sommarn och en sak som är extra härligt med att vara gravid är just när man står och dukar och pysslar med sånt där kul och dekorativt, ja då känner man sig så mysig med lillan där inne!! Sen kom de, först min pärla Jojjo och sedan de andra. Åh, de blev så många fina samtalsämnen, de är verkligen så goa tjejer, åh vad mysigt vi hade!! Tusen Tack för igår!!

Först blev det en liten mozzarella caprese :)
Sedan blev det marinerade jordgubbar i lime, mynta och farinsocker med vaniljvisp, blev så inspirerad av duktiga Jessie på midsommar!! Och på något sätt passade det också in i de italienska temat med chokladcigarrerna till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar