Sidor

måndag 22 februari 2010

Keeeramiiiik 4-ever!!

Jag älskar keramik, det är verkligen något ibland det roligaste som finns i hela livet! Lera gör mig så lycklig att jag bara vill skrika rakt ut! Idag har jag börjat på en ny serie blomkronskrukor, ni vet, jag tycker ju att det är så fint allt som är guld, kronor, kors, vingar, kristaller:) Tofsar, rosa, söta djur, rosetter, glitter, pärlor är också några sådana där härliga grejer man bara älskar, och älskar att skapa i ju!
Har nästan fått klart en kruka och en vas, sen ska de inte glaseras, utan målas med riktigt tjock guldakrylfärg, och där jag gjort små gropar ska jag klistra supergnistriga runda stenar, nästan som diamanter! Det blir såå himla läckert! Har ju gjort några tidigare, fast inte så stora, och med så stora bollar som nu.
De är väldigt fina att ha röda minirosor i, då blir det lite sådär som i sagor ni vet, den känslan, rosor, guldkronor, prinsessor, kungar, aaaahh, allt sånt där vackert, underbart, härligt!!
Bara lite putsning kvar.
Tidningspapper och tejp för att inte leran ska gå av när kronbollarna är så tunga.

Och snart är dessa skröjbrända för glasering, åh vad jag ser fram emot den glaseringen! Har verkligen tänkt ut!! Känner mig annars himla produktiv när
de står saker som bara väntar på bränning sådär, det är någon slags skön känsla
i det faktiskt:) Hoppas ni haft en bra dag också!

2 kommentarer:

  1. -Den till vänster tycker jag mig känna igen på något sätt;-)
    -Säljer Du din konst?-Ty,Du ÄR redan en "konstig"
    människa och kommer o poppa upp förr eller senare
    någonstans!
    -Kolla på skoj några av mina personliga vänner.

    Juhani Palmu.Jouni Palmu.Ulla Laukkanen etc.

    Häls -juu,Du vet!(-hoppas du accepterar mitt intresse för Din skaparförmåga/glädje?)

    SvaraRadera
  2. Så snygga grejer kvinna!

    :)

    Kram!

    SvaraRadera