Sidor

tisdag 16 september 2014

En dag...

Oh, idag är en såndär fyrverkerisprutardag i skallen..... Blir helt drömmig på allt jag vill göra och förverkliga när jag börjar tänka på det.... Jag har en himla härlig dröm om en egen liten butik som helst skulle ligga i ett gammalt vackert slott där man kunde komma in medans det strök sig spinnande perserkatter runt benen och emellan fick man pudelpussar medans man handla min färgglada guldkantiga kermaik, mina vackra blommor, där jag fick göra ljuvliga buketter och stoppa i små kort som jag målat själv i alla möjliga roliga och vackra motiv, där kunde jag sitta och sy kuddar till din soffa med mina egna små tryck och guldtrådar, och överkast av den mjukaste sammeten som känts, små fontäner i kermik där ljudet  av vattnet rinner så skönt i öronen till Harry som satt och klinkade på de gamla rostiga vackra ljusblå pianot, mitt egenblandade kryddiga the skulle rinna ner i din strupe och så hittade du himla vackra små söta spetsrosetter att piffa upp vilket gammalt tråkigt plagg som helst med och så finns det dom med magneter på till kylskåpet för vem vill inte sätta upp lappar med rosetter, utanför odlar jag kryddor jag sätter i små blåglaserade krukor till köket och är du hungrig kan du få en liten go tallrik gryta som stått och puttrat på spisen i timmar, det finns egenodlad potatis att värma till  i kylen och gå bara ut i landet och dra upp en morot, för att sätta dig i höstträdgården och bara njuta av fågelsången och de friska vattnet från guldbrunnen med en skiva citron från växthuset, du beundrar tallriken du äter på och beställer sex stycken, jag sätter mig och knådar, en tant har tagit upp en katt i famnen och njuter av honom, en liten flicka hittar den söta keramikdockan på en hylla men når inte, hennes mamma tycker den är lite dyr hör jag så de får fin rabatt, tyvärr finns ju också pengar i världen och det är något jag bara måste acceptera för att få allt att gå runt sådär som det måste, men i min lilla butik finns inga prislappar som inte är förhandlingsbara, jag tror man skulle kunna testa det ändå, så mycket mera trevligt.. Angeline sitter och pillar med en liten pudeltuss, men nej älskling inte i munnen, ta den här lilla nyvirkade rosa skallran istället, titta den har små ögon, och en fena, det är en liten fisk, för snart kommer Stefan med två stora nyfångade torskar från bäcken, jag tror hönsen där ute la nya ägg inatt, du som älskar äggsås älskling!! Lilla Esmeralda i magen sparkar medans jag dammar av kristallkronan med den lilla strutsvippan, vår nya pudelbebis Tjofsan kollar nyfiket.....

Nä nu vaknar Angeline här, dax att leka, skulle kunna forsätta hur länge som helst..... Livet är så vackert, ta till vara på dagen nu, den är så fin och solig!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar