Sidor

måndag 15 september 2014

Åh jag måste berätta....

Hej, åh nu var det ett tag sedan igen, men det är faktiskt såhär att det finns en liten anledning till att jag varit så seg på att orka/hinna hålla i alla bitar här i livet, och som vanligt är inte bloggen prio 1, den är liksom numera lite sådär när jag tycker det är skoj, och har en liten extra stund över men nu suger det verkligen i bloggandet igen!! Jag har massor jag vill dela och skriva ner här för att minnas lite extra och egentligen tycker jag det är himla kul att blogga :) Kommer nog aldrig tröttna på att uppdatera lite ibland :) Även om det blir mer eller mindre..

Nej till sak, anledningen för min stora frånvaro dessa månader är mestadels att jag varit väldigt trött, och ni vet ju jag är ju inte den som drar en gammal filt över mig för det, jag kan bara bli lite mer slapp för det ska ju ändå hända 1000 saker jämt så att titta in här har liksom inte funnits plats till, för när kvällen kommer är jag dööööödstrött och går och lägger mig jättetidigt, men nu har det vänt, jag är sååå mycket piggare!! Ja det brukar ju göra det efter vecka 12, ja ni läste rätt!! Ja, för er som inte vet är jag GRAVID igen och äntligen mår jag superduper igen!! Har mått så illa och spytt och spytt men det är som borttrollat , en sååååån befrielse!! För den nya babyn i magen är lyckan helt obeskrivlig, jag kan bara inte fatta att det kommer en till diamantrosbaby om ca ett halvår..... Jag och Stefan är såååå glada och kära, jag är så overkligt tacksam och jag tackar Gud att jag fick hamna så rätt i kärleken och barnalyckan till slut!!

 Jag trodde aldrig mina familjedrömmar skulle bli sanna och aldrig att jag skulle känna mig så trygg och lycklig i en relation, men under dessa två år jag lärt känna denna man i mitt liv kan jag nu bara inse att detta är vad det verkliga lyckliga livet är, och jag kan inte förstå att det blev så otroligt.... Jag insåg det inte direkt på vår resa, nä det gjorde jag faktiskt inte, eller jag gjorde väl det egentligen men har alltid velat "är detta rätt, ingen förstår kommer någonsin mig, vi är för olika och blabla....  Men när lilla Angeline kom och de första månaderna gick efter den tuffaste perioden (men också den mest fantastiska) med tröst, tröst, tröst och vakennätter, och alla hemska sprickor som skulle läka ihop, och allt uppåner helt hormonvirrighet landade jag i landet till 100% "Detta är livet" Min man, min dotter och min "andra" familj förstås, mina föräldrar och syskon, Stefans släkt och alla våra fantastiska vänner, Ni är de bästa som finns, Ni är livet!! Jag kunde inte fått bättre föräldrar, de är väldigt speciella och alltid gjort ALLT för sina barn.. Mer än vad många föräldrar gör och den gränslösheten är jag så tacksam, och även om allt inte varit helt sådär perfekt och riktigt alla gånger så var det också meningen, jag skulle inte kunnat få en bättre lyckligare kärleksfullare barndom och den ska jag såklart låta mina barn växa upp i också, jag vet också att jag själv kan balla ur känslomässigt, gränslöst och galet men det skulle inte vara jag annars och jag är så glad för den person jag är. Våra barn kommer verkligen få båda delarna, Stefans norrländska lugn och trygghet och mina galenskaper, så mycket kärlek!! Det ät som man är lite som ja kär i ens barn...  De går före ALLT!! Och små struntsaker i livet som man kunde bry sig om innan finns inte i skallen idag, livet är så mycket större!! Men jag måste säga att jag absolut är den där ibland lite knäppa Lina som kan stå där och ursäkta och förklara de mest konstiga saker som folk ens knappt förstår vad jag ursäktar för, haha.. Kan tillomed skratta åt det själv i efterhand, varför ursäktade jag dedär konstiga, ingen som tänkte jag var lite knäpp förutom jag :) Oj vad mycket text det blev, men fick sån go skrivlust!!

De senaste dagar har varit så underbara, fyllde hela 27 förra veckan, jaaa tiden bara springer ifrån mig medans jag ligger i badet typ... Firade med några av de bästa tjejerna på middag i fredags, släkt och familj i onsdags och en fantastisk skaldjurskryssning med mamma, Stefan och Angeline!! Så himla mysig veckan och helgen innan var det kräftis i skärgårn och Sandhamn på söndan, vi har verkligen saknar skärgården i sommar men det har bara varit såååå mycket!! Flytt, midsommar, vernissage, syrrans underbara bröllop och allt kul fix med det, Grekland, Henrik å Livs bröllop, Osloresan där den nya lilla babyn blev till, Västergötland hos familj å släkt, Marsstrand och bus bus bus och gooos gooooos gooos med lillstumpan!! 

Annars trivs vi som fiskar i vattnet i nya huset och jag inreder och fixar för fullt, det tar ju sitt lilla tag men det blir sååå fint!! Tänk att vi bor i ett pepparkakshus med massa mysiga rum och en egen liten trädgård, och hit ska det i vår flytta in en baby till, iof bor hon/han ju redan här men tänk den där dagen då vi kommer hem från BB och är fyra.... 

Lite bilder från helgen och helgen innan dess, ska lägga upp Jennys underbara bröllopsbilder imorgon också men jag måste bara välja för har tagit så många :) Och bilder från mitt Vernissage kommer också såklart!! Oj vad jag glömt :) 

Middagen med släkt och fam i onsdags var sååå himla trevlig och mysig!!


Och kompismiddan i fredags helt underbar den med.... Jag har så fina vänner, vänner som förstår mig, hjälpt mig så att inse vilka som är riktiga vänner eller bara energitjuvar och idag har jag inte en endaste liten vän jag inte känner en ömsesidig relation med....så var det inte förr precis :)




Och så har vi ju såklart röstat!! Och oj vilket spännande val, men usch för SD :( 
Själv är jag lite blandad rosa, blå, grön, röd, svårt dedär jag är verkligen inge bra med politik, har gått och blivit intresserad men tycker många är så bra så blir helt virrig, hoppas bara denna röra löser sig nu som uppstått... Angeline var inte lika road av att vänta på oss :) Haha suris gullis!! 


Stefan firade mig på världens finaste sött som vanligt.... Alldeles för snäll....

Mmm..... Smörstekta kantareller, potatiskaka, rostade morötter och rödbetor med chevre, valnötter och krämbalsamico, ugnsbakade babytomater och min godaste tryffelsås kokade jag och Stefan ihop på självaste födelsedagen, jag är så road av matlagning att jag gärna ställer mig på födelsedagen och bara njuter av att få laga....och vad skoj det är med Stefan i köket ibland, mest jag som lagar maten hemma hos oss för det är så kul!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar