Sidor

måndag 22 september 2014

BYE BYE 4-EVER!!!!

För ett friskare och längre liv!! Idag har jag tagit ett beslut som nog är ett av de bästa besluten jag någonsin tagit!! Bort med all gluten, socker och laktos!! Det gör underverk för kroppen och är inte bra för någon!!!! Efter att ha pratat med min barnmorska och läkare (trots bra världen och fint socker, fick lite högt en gång med A i magen, men långt ifrån diabetes) Men denna ständiga trötthet, mentala moshjärnan som inte kan tänka klart, allmän svullenhet liksom både psykiskt och fysiskt av bara en brödskiva och lite choklad och mjölk har jag från och med nu helt och hållet ändrat kost, och till så mycket  "raw food" som möjligt!! Och kött inte för många gånger i veckan, men det äter vi inte ändå så extremt mycket utav och är ganska bra på fisk och jag kan gärna äta helt vego med ibland.. Men efter att ha kört LCHF i perioder, mått sååå bra av det, lyssnat på kostdoktorns föreläsningar, (kostdoktorn.se) läst böcker och den fina nya bok jag fick av Jessie i födelsedagspresent och läst himla mycket om sambandet mellan ADHD och socker och gluten/laktos är det verkligen ngt jag bara vill säga BYE BYE till 4-EVER!!!! Jag har fått tillbaka levaxinet också nu som gravid igen och forskning visar att man tillomed inte ibland behöver äta det heller om man tar bort just gluten, laktos och socker ur kosten. Visst är det fantastiskt!! Och vissa kan tillomed helt och hållet sluta medicinera emot sin adhd och många andra sjukdomar..... 


Jag försökte för några veckor sedan men föll tillbaka då en vän bjöd, men nu har jag verkligen bestämt mig till 100 % !! Och ni mina vänner som kommer där jättegulligt och har bakat eller bjuder på middag, jag menar absolut inte att vara otacksam eller så, ni får se mig som "allergisk" Ber om ert stöd och förståelse, och hur kul det än är att köpa fint färgglatt godis eller baka till mig som ni vet att jag älskar (men det är för stunden) Min hjärna pallar det inte.... Jag rekommenderar alla att säga hejdå till socker, laktos och gluten!! Prova en vecka och se, och faller du tillbaka, börja bara om!! Rensa kyl, skafferi och frys!! Och våga säga nej, du sårar inte en äkta vän, den förstår!! Recept på goda maträtter och bakverk kommer här på bloggen!! Nu kör vi emot världens bästa mående!!


Det kommer kanske inte till en början bli en lätt resa med alla frestelser, ibland önskar när nästan att man fick diabetes och glutenallergi på riktigt, nä så ska man väl inte säga men tänk, tänk så mycket gott det finns som inte innehåller den där strunten!!!! Och jag som jojjo-bantat tillochfrån så länge jag kan minnas kan bara glömma det nu!! Känns som alla flugor i en smäll att välja denna kost, som inte alls krånglar till det så mycket som man kanske kan tro.... Och vad gör en smula bröd eller kaka ngn enstaka gång, eller en bit bröllopstårta, men man kommer inte vilja ha det säger många :) 



Kan rekommendera alla kostdoktorn.se Så galet kunnig, inspirerande, duktig helt underbar läkare!! Och lika trevlig i verkligheten!! Här med mig och Jenny i våras på LCHF-kryssningen!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar