Sidor

lördag 15 september 2012

Världens Bästa 25-årsdag!

Åh, hela livet har i en vecka känts som en enda stor helg!! Ja, som ingen har missat har jag ju fyllt 25 ;) Och firat det med pompa och ståt på alla möjliga härliga sätt och vis! Jag är helt överväldigad och en utav världens gladaste människor! Jag är så otroligt tacksam över att ha så fantastiska vänner i mitt liv och min stora fest i fredags var verkligen ett minne för livet, och det roligaste är att det inte bara var det för mig, utan alla mina fantastiska vänner som kom säger samma!! Alla bilder håller på att laddas upp men nu tänkte jag börja med att berätta om i tisdags på den stora "riktiga" 25-årsdagen som också den var heeeeelt otrolig och går inte heller att beskrivas med ord. Stefan hämtade upp mig hemma i Täby (som jag för övrigt nästan aldrig bor i längre;) Skjutsade hem mig till Nacka där jag satte igång och dukade lite fint och dona med ballonger och annat härligt till middagen medans Ängeln åkte till Melanders och köpte massa härlig mat för att laga mina älsklingsrätter, fast det var hans idé men han vet att det är ibland det jag älskar mest :) Skagentoast till förrätt och sedan gudomligt goda fyllda laxfiléer med pressad potatis och ett par goda såser med fin fräsch sallad, mmmmm.....


Så kom han hem och hällde upp ett glas rosé och la några hjärtisbitar i, åh han är så fin!! Jag hade släppt upp nya heliumballonger i taket och dekorerade bordet med vackra blommor, lite guldconfetti och tagit med mig mina rosa tallrikar och regnbågsunderlägg :) Men allt dedär får vara här nu, vi bor ju nästan ihop..... Åh!! I helgen köpte han också världens största blomsterbukett, den är helt otrolig, aldrig fått finare blommor i hela mitt liv!! Sådana där riktigt tunga väldigt speciella blommor som han hade valt ut alldeles själv min prins.... En råkade jag ha av men den blev ju en perfekt dekoration i de blå lilla glasfatet, och nu står den på badkarskanten och är lika fin än :)












Sedan kom våra fina gäster Johanna och Alexander, det kändes skönt att fira lite mindre på själva dagen, och med familjen ska jag snart åka hem och fira, det ska bli underbart!! Men fina kort och presenter har jag redan fått i brevlådan, åh min  familj och släkt.. Men nu åter till våra gäster!! Jojjo
och Alex, Stefan hällde upp den goda rosa skumpan som jag fick av fina Niklas i present och sedan poppa Jojjo upp med ett paket i luften!! Paketet var helt ljuvligt, men jag bara; "Haaaaallå, ni har gett mig nooooog!" (har nämligen fått världens finaste skinnväska av Jojjo och Alex, och en My little Pony Pinata och sååååå mycket hjälp till hela festen, vilka klippor!! Har inga ord för er heller...... Så skålade vi och tittade på det urtjusiga paketet som hon målat själv......
På framsidan målade hon vårt "tecken" en blåval och när man vände på paketet tittade det fram en spinnande katt, vi brukar nämligen spinna sådär till varann som katter när vi umgås "pppprrrrrr, prrrrrrrr" Hahaha...... En sjuk intern grej som vi börjat få med mer och mer härliga vänner på med...


Det var så lycklig och fin stämning och såklart var den lilla vargen Wolf med, Låter bilderna tala lite..













Stefans skagentoast var helt ljuvliga och sen ställde han sig upp och höll ett väldigt väldigt väldigt vackert tal, att han fått in så mycket i sitt liv på grund utav mig, inte bara hela mig med allt snurr och tusen saker på en gång och att han älskade mig så mycket, utan också fått så många nya goda vänner och bekantskaper, och alla älskar Stefan!! Och Alla Jojjo och Alex, allt var så kärleksfullt....

Sedan var det dags att öppna det fina fina paketet..... Och åh, bara åh!! Hon hade hittat en riktigt fin klänning som passade mig alldeles utmärkt, den är sååååå fin!!!!! TUSEN TACK!!!!

Se så fin den är!! Helt fantastisk, hon vet vad jag gillar min Jojjo, hon vet PRECIS!!!!

 Så knäppte vi några flera fina bilder, åh, tycker dessa är så fina, autofokus på blommorna, och suddiga fina vi i bakgrunden......

Och maten var verkligen helt underbart god, laxen och presspotatisen bara smälte i munnen.....
Så skålde vi och skratta, vi var verkligen i nuet men hade också ett par härliga framtidsdiskussioner...... Om hur underbart allt kommer bli med familj och allt sånt där mellan himmel och jord som blir att man pratar om med bästa vänner, men högljuda var vi, som alltid ;)

Helt plötsligt smiter Stefan iväg nån sekund och kommer tillbaka med ett stort paket...... Jag blir alldeles; "Men älskling, INGA MER presenter nu, detta är nog!!!!"  Dessutom har jag fått ett helt fantastiskt vackert smycke........ Han är bara för snäll Stefan.... Men så säger han; "Men du känn vad lätt det är, det är bara en liten grej, jag okejade, pussade honom och öppnade..... Rev av lite papper på kanten där man brukar kunna öppna kartoner och stack ner handen i det stora paketet, hojta till lite för jag kände lite päls, men såklart ingen levande päls i ett paket, så drog jag upp världens sötaste lilla gosedjurskattunge och när man tryckte på den mjauade den och span; Prrrrrrrr, prrrrrr..... Åhhhhh, den var så söt, men så låg det också ett brev i paketet sa Stefan, jag öppnade kuvertet, tog upp brevet och såg de lilla kortet på Knytte, hann bara läsa några ord innan jag var tvungen att skrika ut av glädje som ett litet barn och rusa ut på balkongen och bara gaaaaaapa ut min lycka!!!!!! Knytte är nämligen världens sötaste lilla perser som jag och Stefan var och kollade på för ganska många veckor sen, sedan sa han att vi inte kunde skaffa en till katt just nu, men jag blev helt förälskad i det lilla trollet, några dagar senare berättade Stefan att han först inte fått tag på de vi var oss och sedan att han var såld, så jag har varit lite ledsen för det för ingen var som mitt lilla Knytte, MEN NU SKA HAN BLI MIN!!!!!!!!!! På måndag ska vi hämta honom och Jag är världens lyckligaste tjej!!!!! Nalle som ska bli storebror kom in i köket och tuppade upp sig lite..... Vi berättade för honom att han ska få en lillebror och nu hoppas vi bara på att de blir bästisar.....

Stefan hade köpt världens godaste vin också, detta vill jag tipsa er alla Sauvignon Blanc Älskare om!! Sedan var det dags att hälla upp mera rosa bubbel och Johanna och Alexander gick och tände tårtan.... Själv var jag i extas......

Jag blåste ut de fina ljusen på den jättefina goda tårtan och sen pussades vi och pussades.......
Tack Stefan, Jojjo och Alex för den finaste 25-årsdagen man kan önska sig!!
Och Stefan jag är så kär i dig och kommer aldrig sluta att vara det eller älska dig, Du är min dröm.... Du är mitt liv.....
     Sagan har fått ett lyckligt slut, jag fick min prins, men detta är bara början på vår saga, och det mest otroliga är att sagan är sann, nej nu kommer tårarna igen..... 
                                                                          JAG ÄLSKAR DIG STEFAN!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar