Sidor

lördag 26 februari 2011

Nu BLIR DET GLASS I STORA LASS!


Och jag som skulle banta men nu pratar vi om något roligare! För är det något som är bland det godaste som finns  att äta här i livet så är det GLASS, (ja, förrutom all julmat, chokladpraliner, lussekatter med extra saffran, gellehallon, lakritsbåtar, kladdkakor, rostat bröd med allerumost och apelsinmarmelad, saftiga stora kanelbullar med en go kopp kaffe till, mjuk pepparkaka, lax pressad potatis och hollandaisesås, gräddtårta, hummer och aioli, vitlöksbröd med rökt skinka, krämig ceasarsallad med extra parmesan, cheesecake med passionsfrukt, potatisgrätäng, kalvstek brysselkol svart vinbärsgelé och gräddsås, ostbricka, etc, etc….hahaha)


Men GLASS är ju så gott så man dör, och jag vet inte hur många BEN&JERRY´S paket som gått ut och in i min kropp, fast jag vill nog inte veta heller :) (dock har väl en hel del fastnat, men det tränas nu bort med goa promenader och gym) Till sak! Jag har iallefall införskaffat mig en jättesöt glassmaskin som ska göra gudomlig glass hur enkelt som helst! Jag kommer ge er en väldigt massa härliga recept!! Och alla mina recept brukar jag oftast hitta på sådär halvt om halvt själv. Så ska visa er hur man gör och kluttra ner alla smarriga blandningar till er här! Tänk er marshallows, grädde, socker, mjölkchoklad, hemmagjord kolasås, ägg, in i frysen 3 timmar och vips så har man en fantasticos efterrätt när man ska bjuda hem goa vänner på middag! Jag kommer säkert dock tillverka en massa glass när jag är ensam också, haha, men då kan man ju alltid bjussa in en granne på en go glassfika! Hoppas ni har en riktigt härlig kväll allesammans! Puss och kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar