Sidor

söndag 20 februari 2011

Jag har lärt mig strunta i vad att ge upp är.

Hej fina ni, jag känner nu att jag måste berätta för er varför jag inte bloggat på så bra den senaste tiden, men det har berott på flera lika anledningar.... Mest negativa tyvärr, och öppen som jag är måste jag säga att livet inte varit så lätt de senaste månaderna, men att det nu börjar gå uppåt igen. Mycket tråkigt har tyvärr hänt, och jag har inte orkat skriva om det.. Ett tag var jag helt under isen, och nära där det taget tänkte jag att nä, nu lägger jag in mig på psyket, jag pallar inte mera. Men en positiv människa som jag är, reste jag mig upp så gott som det gick, och tänker nu ta nya tag, nu ska allt bara bli bra, det ska det bara, så bra som det går, och kan bli iallafall.

Vissa saker kommer ju aldrig att förändras. Som det mest fruktansvärda som kunde hända till exempel, min bardomsvän Kenneth Wallin dog i Afghanistan utav en mina sent i höstas, ja det är/var så fruktansvärt tragiskt att jag nästan tappade tron, men nej, min starka tro kommer jag nog ändå aldrig tappa. Fast man undrar ju hur Gud tänker ibland. Kan inte skriva, tänka på det utan att tangentbordet blir helt blött utav tårar. Sedan var jag i en mycket svår relation med en man som tyvärr hade två andra kvinnor vid sidan om mig, han var liksom ihop med oss alla tre, givetvis visste jag det inte då, allt kom som en chock. Jag blev också gravid med denna man, och gick igenom en väldigt svår och jobbig abort där precis innan jul. Min mamma har precis fått reda på att hon har cancer, men det kan vara en cancer som kan botas, en cancer som inte är så farlig, vi vet inte än, alla går vi runt omkring, väntar ständigt nya besked. Förlåt för ett så deprimerande inlägg, men livet är ju inte alltid så lätt.

Jag slutar iallafall aldrig kämpa, jag lägger inte in mig på psyk, och jag vill ju ändå fortsätta mitt bloggande, så imorgon byter jag portal och blir Daniel Nyhléns nya stjärnbloggare på improveme.se där jag kommer att ta ut er på lite djupare vatten, men jag är den samme som alltid, ja ni vet, med mitt rosa flufferi bland regnbågar, tussar, blommor, polkagrisar, skratt, ballonger, stim och stoj. Jag ska försöka iallafall...

Nej, jag ska!

16 kommentarer:

  1. Lina din styrka ger alla oss andra, som läsare, en styrka!
    Det är skönt att inte bara få läsa om att allt är så bra och lyckligt, utan att det också finns en bitter verklighet där ute.
    Och att få läsa hur man tar sig igenom den, med styrka, tro, och hopp.

    <3 fina lina. styrkekramar! / hannah.

    SvaraRadera
  2. Om jag hade vetat allt detta hade jag aldrig skrivit inlägg och be dig snabba dig med bloggande. Beklagar dig från djupet av mitt hjärta. Varm kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Skulle jag vetat allt detta skulle jag aldrig tjata om bloggande!!!!!!!!!!!!!!! Puss

    SvaraRadera
  4. Beklagar all sorg. Varma kramar Marie A

    SvaraRadera
  5. Vad sjutton var det för kille du var tillsammans med? Du behöver inte svara men måste bara säga att du är stark som går igenom allt det här. /Niklas

    SvaraRadera
  6. Kände du Kenneth Wallin????

    SvaraRadera
  7. finaste du......blir så ledsen för din skull :-( kram

    SvaraRadera
  8. Kenneth Wallin var en hjälte, inte undra på att två så vackra människor som er lekte som barn. Förvånar mig inte. Vi tänker på dig Lina, både jag och min pojkvän. Vi beundrar din styrka och beklagar allt som hänt samt håller alla tummar för din mor. Kram från Isabell och Viktor

    SvaraRadera
  9. Lina, jag kan säga att de faller tårar ner för mina kinder också när jag läser om vad som hänt.

    Otrohet, abort, dödsfall och en sjuk mamma på det.. Jag ryser, varför ska allt detta hända dig? Skickar värme och tröst från ett kallt Norrland.

    Måste också säga igen att du var finast och grymast på PH!

    Kram Angela

    SvaraRadera
  10. Tack alla fantastiska fina människor, stort, stort, stort tack!!! Men det är ju inte mig det är värst för, men jag ber till gud och tack igen för all värme och allt fint ni skriver. Kram

    SvaraRadera
  11. OMG! Aldrig hört så mycke skit på en å samma gångg! =( kram

    SvaraRadera
  12. Tappa aldrig tron på Gud Lina. /Håkan

    SvaraRadera
  13. Vill sända alla varma tankar och energi jag kan till dig. Tack för en fin blogg.

    SvaraRadera
  14. Usch sånt är aldrig kul! :( men tur att du är på bättringsvägen!!
    kan själv säga att jag har gjort en abort... hade varit gravid i 3 månader, och inte hittat några tecken... så jag vet att det är jobbigt och du kommer tänka på det då och då! Så jag vet hur du känner dig! Ger dig allt mitt stöd igenom de!!

    Kramisar till dig

    SvaraRadera