Sidor

måndag 30 augusti 2010

Hela hemligheten till ett lyckligt liv är att göra andra människor lyckliga.

Jag vet, ni vet, jag är en jättekonstig människa, men jag är ju liksom bara jag, jag kämpar varje dag för att bli lite mera normal, fast det är svårt att kämpa för att bli lite mera normal när man liksom inte riktigt vet var normal är, jag är liksom djupt intresserad utav saker, speciellt det med att få andra glada, men tyvärr gräsligt upptagen också:( Men jag måste ärligt säga, jag är lycklig, självklart också olycklig ibland, men jag är nog lycklig för att jag kan eller iallafall försöker göra andra människor så lyckliga som möjligt. Jag fullkomligt älskar att se folk skratta, jag liksom njuter i hela kroppen. Det där kan lätt misstolkas - när jag skriver att jag vill göra alla glada och lyckliga, (som om jag ser mig själv som någon supermänniska) men jag jag vill verkligen göra alla det, göra alla glada, men asså iof det vill väl alla, jag tror det iallafall. Jag skriver att par rader i min bok varje dag, jag har grejer på gång, ni ska få se, och ni ska veta det fina människor, ni ska veta hur bra och fina ni är, ni ska kämpa på, ni ska skratta och ni ska gå ut och springa och gapa högt att ni är härliga om ni känner för det, för det är ni! Ni är superhärliga och det finns så coola människor, eller jag vill tro att alla är det, förlåt förresten, jag tror ni tycker jag är en smula patetisk, att jag vill vara så speciell, att jag vill ha en massa uppmärksamhet för att jag är knäpp, det kanske stämmer, jag är knäpp också, knäpp men snäll.. Nu ska jag måla en tavla som är turkos och rosa, på tavlan ska det också finnas en tant som skrattar med en stor tjock kanelbulle i munnen, och en pratbubbla som det i står - Mums, jag lever, jag älskar, jag skrattar! Kom på mitt Vernissage i slutet av Oktober, jag säljer allt jättebilligt, jag bakar massa gott, och vi ska må så gott tillsammans allihop, vi ska leva i nuet och njuta av våra liv, vi ska kämpa med sorgerna och vi ska aldrig glömma vackra stunder. Leeee nu, varma kramar till er, ni är bäst!

6 kommentarer:

  1. Gräsligt upptagen? Menar du med pojkvän?

    SvaraRadera
  2. Nä, någon pojkvän har jag då inte.. kram!

    SvaraRadera
  3. Ibland så är livet upp och ner..Bara att kämpa på och göra det bästa av situationen:) mvh enilredrod

    SvaraRadera
  4. Hallå där! Klänningen Lina? My god! Vart hittar du allt? Kram Ylva

    SvaraRadera
  5. Åhh, du är BÄST!!!! Men sälj dyrt som tusan!!!

    SvaraRadera
  6. Vad fint sagt av dig :) du är som en ängel från ovan <3

    SvaraRadera