Sidor

torsdag 10 september 2015

Livet asså.....


Just nu är livet sådär nästan lite för bra för att vara sant trots lite sjösjuka varje morgon...... Ah men ta denna vecka till exempel, vilken vecka asså!! Inte mkt till blogg blir det men allt rullar på i en väldig fart just nu och jag njuuuuter!! I måndags var första trumpetlektionen och det var heeeeelt underbart, så himla superkul och "Här kommer Pippi Långstrump" ska bara sitta snart, men först lär man sig själva blåsandet, åh Gud så kul!! Tror verkligen trumpet är min grej asså!! Och vet ni, fast jag har vetat ganska länge, är i vecka 10 ja ni hörde rätt HIPP HIPP HURRA JAG ÄR GRAVID IGEN!!!!!!!!!! Så himla lycklig!! Jag vet tätt men precis lika lycklig för det, jag vet att jag har energi till tre utan några som helst problem!! Och igår var första UL!! Ååååhhh, det är lika magiskt och liksom "overkligt heligt" varje gång...... Och så en fika tidigare i veckan med bästa Jojjo och Wolf på det, firade lite, ja med en massa socker!! Jojjos underbara homestyleingsfirma och min nya baby!! Och imorgon fyller man år också till råga på allt, haha..... Helt underbart!! Men orkar inte ha ngt direkt kalas eller så i år heller, spar festfixet till 2-årskalaset och till Daisys 1-årskalas och NÄSTA DOP, haha....


Åh så vackert i Uppsala!! Spelar precis vid Domkyrkan!!

Och i helgen vankades det kräftskiva hos bästa skärgårdsvännerna, Katarina med familj!! Vilket matproffs hon är och även hon som Jojjo ett rent inredningsproffs och hon älskar Daisy och Angeline, så kul, men skämmer bort dem lite väl mkt..... Haha, och till Angeline både hon bakar och lagar specialmat, världens ljuvligaste kakor och en helt egen Angelinepizza med alla de äkta ingredienserna..... Angeline har fått en utav sina bästa leksaker av Katarina, en antik dockvagga med den vackraste patina man kan tänka, ska visa den en dag, den är helt underbar....... Älskar att ha vänner som gillar gamla saker!! Likadant med Tina, om vi inte skulle strukturera upp hemmet och träna på "var sak på sin plats" haha, och annat sånt där dökul skulle vi nog bara springa runt på loppisar och antikaffärer.......


Åh deras utsikt asså, snacka om panorama.....



Trots jag kräktes 2 gånger imorse (haaaaaatar att spy) hade jag ändå lite morgon-spa med flickorna, blev frisyrer, bad, inpackning, puder, nagelvård, body lotion, mmmmm lukar ingen blöja bara rosenknopp!! Får nästan klippa deras naglar 2 ggr i veckan asså, växer såå fort!! I början hade jag ingen som helst rutin på det, ja när Angeline kom, var så mkt nytt att hålla reda på så Stefan fick fila och klippa och ge droppar, men nu börjar man få in alla rutiner igen, har till exempel kl 19 som lite "kom ihåg dropparklockslag" Nä, det är tur att man inte är så utseende/klädfixerad själv när man snart ska ha koll på alla bad, ad-droppar, olika matvanor, nagelklippningar, hår, leksaker, kläder och allt annat fix till 3, haha....går själv runt helt och hållet ofixad för det mesta men det gör faktiskt inte mig så mycket...lägger den tid som finns över mest på kreativa sysslor och på hemmet och allt hushållsgörat, om ens det hinns alla gånger :)

Sen gick vi till dagis i solen, Stefan brukar annars lämna på morgonen men han hade möte imorse och drog redan klockan 6!! 


 Älskar denna kofta Daisy fått av Pirkko, så otroligt sockersöt!! och sååå kul med Nins hår nu så långt att man kan göra olika frisyrer!!!!



1 kommentar:

  1. Jättegrattis! Hur många har ni tänkt skaffa?! Härligt med många barn!

    SvaraRadera