Sidor

tisdag 22 september 2015

Bror Duktig

Ja, den brodern står här i nyskurade köket och har storkok när havregrynen somnat efter att ha haft dem bägge med till Uppsla sittandes på knät på trumpetlektionen mamman fått för sig hon absolut måste ha varje vecka åkt hem i regnet Hållit låda hela vägen som en galning för att hålla båda på strålande humör, tål verkligen inte missnöjesskrik, känner liksom med dem så hellre imse vimse och bä bä vita lamm i helt sjuka röster 1000 gånger om så de skrattar sen hemma bad och gosat och sjungt de snäppet lugnare till sömns i stora sängen tillimed katta ligger där uppe och sover med dem vi blir 4 inatt, 5 med magbabyn men vi saknar lurven, men han kommer hem till massor av rotfruktsgratäng, lax, köttfärsbiffar, och en stor gryta högrev med bara massa nyttigt mmmm hösten är här med grytor och starkare färger regn vackra löv kyligare vindar men mera mysigt många levande ljus men det starkaste ljuset i magen vilken spänning asså vem är hon/han denna gång........ Ett supertips förresten, mina matlådor är som uppslukade av rymden så la maten på papptallrikar, tar ju både lite plats i frysen och så slipper man diska massa matlådor ;) Haha, kanske inte de mest miljövänligaste men får bli bilen lite mindre istället eller ngt sånt, jag får rättfärdiga mig med alla mina loppis och blocketfynd haha.... ;) som jag försöker tänka när båten är ute lite väl mkt på sommaren att här sitter ju både jag och barnen i loppiskläder och man hinner ju knappt sminka sig eller konsumera ngt sånt längre så Stefan får väl gasa lite då....och jag längtar tills jag kan ha mitt egna grönsaksland och växthus i nya huset!! Tänk bara att gå ut och hämta gurkor, tomater, rycka upp några morötter och potatis till lunchen, kasta ut ett spö ifrån tomten upp med en regnbågslax och vispa ihop lite hollandaise från egna hönsens ägg men Stefan vägrar hönor men jag tycker de är så härliga, åh nu tänker man på Pettson och Findus kackel i grönsakslandet!! 


1 kommentar: