Sidor

fredag 12 februari 2016

Sammandragningarna har börjat så ofta nu.....

Ja, och här ligger man med sin enorma mage som förvandlas till en stenhård basketboll var 20:e minut typ...... Är såååå trött så jag knappt kan se vad jag skriver nu bokstäverna bara flyter ihop.....men kan bara inte somna hur mkt jag än försöker..... Stefan har kommit hem sent hela veckan och när han kommer hem är jag så himla trött efter alla lektimmar att jag nästan går och lägger mig direkt vi lagt barnen..... Jag har börjat gäspa konstant efter 17-18 och känner mig många gånger nu som en levande zombie till mamma men tycker vi har kul lekar ändå även om jag inte har samma energi, det är bara max två månader kvar och jag är ärligt talat såååååå fruktansvärt trött på att vara gravid börjar ruttna rejält på det och det känns som om jag varit det i åratal, nä nu vill jag bara ha tillbaka min kropp fri från alla gravsymptom - halsbrännan, tröttheten, foglossningen och sammandragningarna är värst, såååå trött på det men men snart så även om det känns som en evighet just nu...... Och vad jag längtar efter den lilla sonen är så nyfiken på honom, han känns nästan fortfarande som helt overklig.....dels för att det är en son och dels för att det gått så fort tror jag, jag har nog inte riktigt hunnit med att förstå riktigt på riktigt än att det faktiskt kommer en ny liten bebis igen haha men ändå känns en förlossning så naturligt, nästan lite "vardagligt" haha, man vet hur allt funkar och är inte det minsta orolig eller nervös denna gång, nu vet man också att det inte var hela världen att föda utan bedövning heller även om det gör vidrigt ont men bättre det än Angelines förlossning då jag sprack sååå mkt ååååhh Gud vilken smärta i flera veckor efteråt fast jag ska inte klaga fick ju inga komplikationer och hon var värd vartenda litet stygn, det läker ju ändå fort men det var inte kul att kissa veckorna efter det var nog det värsta jag varit med om i smärtväg, faktiskt värre än själva födandet för det vet man ju ändå går över inom några timmar :) Nä nu kommer basketbollen igen, vill bara soooooova, ska försöka igen, natti natti....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar