Sidor

onsdag 2 december 2009

Jag älskar allt som är sött och gulligt.

Och säg mig, hittar ni en mera pyntad lampa än den som hänger här? Här i den rosa lilla lägenheten på tjugoåtta små kvadrat, här högt upp i luften där fåglarna ibland far förbi utanför fönstret i Täby. Här hos mig, här hos mig och min lilla kattpojke Rasmus Nalle, som han egentligen heter, men han kallas bara för Nalle. En kille som jag träffa en gång kallade alltid Nalle för Bamse, han lärde sig aldrig att han hette Nalle, han sa heeej Bamse varje gång de sågs. Och ibland kallar jag lilla Nalle för Nallemaja, men då tittar han surt på mig och jamar; men haaaallå jag är ju ingen tjej! Men då blir vi ju Nallemaja och Brummelina som i Bamse, det var ju ganska gulligt ändå kan man ju tänka om man vill tänka rara tankar som man tänker ibland. Hoppas ni har en fin dag:)

2 kommentarer:

  1. Min mamma hette Gulli!
    GULLIGT

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Säg till Frida att min mamma heter Reet. Som i ordet retas. kom ihåg det.hon har lättare då med minnet. Jag skulle vilja äta dig Lina med jordgubbar och grädde så söt du är, nej jag är inte lesbisk. Jag är bara bi, nej hetero! Mvh Humlan.

    SvaraRadera