Sidor

söndag 30 oktober 2016

Det var en fin vecka som gick....

Tänk redan söndag igen.....

Var helt underbart att träffa pappa igen men usch vad tufft det är att se honom så dålig, men jag bara vet jag vet att han snart är frisk igen......kan nä, vill inte nä aldrig någonsin ens tänka en annan tanke än att han snart är tillbaka, lika glad och pigg som han alltid varit - min drömpappa, min ängel, min älskade världens bästa pappa, en så stor enorm del av mitt allt..... Var underbart att träffa hela familjen där nere också, alla de andra 4 hjärtan var i huset och vi alla hjälptes åt med kartonger, bära ut möbler, med mer med mer..... Och det gick så bra alltsammans..... 

Och vad fantastiskt det var att komma hem till döttrarna som bara kastade sig runt halsen på mig..... 

Veckan fortsatte med att bli sjuk tyvärr men nu är man frisk igen :) I veckan målade jag även vår säng i guld som jag tänkt såååå länge!! Den blev bara så fin, helt ljuvlig, tycker alla borde somna i en gyllene bädd...... Och vad hypervackert det är emot de matisseblå väggar!! Och vilket väder det var idag..... Höstsol är bara för fantastiskt.....


 Och vår utsikt är ju rena drömmen.....

Och vi har eldat massa sly och skräp i helgen också, ja lördag blev rena trädgårdsstäddagen, så mysigt.... Blev även en liten middag på stan själv med Stefan, så härligt, haha, bara att få äta upp i lugn å ro utan någon som ropar eller något behov som kommer emellan, .....ja det händer ju inte så ofta nu för tiden, välsignade vi är med en nanny/hushållerska som barnen älskar och strålar som solar och springer fram till varje gång hon kommer!! Och ja, hon kommer ganska ofta.....för handen på hjärtat tar hon all tvätt, städ, disk å massa mer i detta lilla hus för jag hinner inte längre.....rekommenderar alla som har möjlighet att låta någon annan göra hushållssysslorna att lägga pengar på det och spara in på något annat, det är både en investering till mer tid med sina barn, mindre stress, bättre förhållande, mer energi och mer psykiskt välbeffinande överhuvudtaget att slippa allt detta eviga hushållsarbete..... Det är inte min grej att hålla på å städa å tvätta jämt och det är helt fantastiskt att jag slipper, så otroligt tacksam!! Jag förstår att kanske inte alla kan, men som sagt ni som kan skippa något annat lägg kulorna på det, värt varenda litet korvöre!!

Sötnosarna
 
Sov gott puss trollmor 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar